arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه

رییس و اعضای هیات مدیره جامعه اورولوژی ایران، به تشریح وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی در کشور پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: رییس و اعضای هیات مدیره جامعه اورولوژی ایران، به تشریح وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی در کشور پرداختند.
سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران، روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، گفت: همایش سالیانه جامعه اورولوژی، فرصت مغتنم برای گردهمایی همکاران با آشنایی با تازه‌های رشته اورولوژی و تبادل تجربیات است.

وی افزود: برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری، دو رشته مهم نفرولوژی و اورولوژی را داریم که اهمیت رشته اورولوژی در بحث مراقبت و درمان، بیشتر خودنمایی می‌کند.

ضیایی ادامه داد: بیماری‌های کلیوی، مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری و…، همگی تحت الشعاع رشته اورولوژی است.

وی تاکید کرد: اورولوژی جزو رشته‌های پیشرو بوده که وابسته به دستگاه است.

رئیس جامعه اورولوژی ایران افزود: در سطح منطقه، جزو بهترین ارائه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های اورولوژی هستیم.

ضیایی با اشاره به اهمیت عمل‌های جراحی کم تهاجمی، تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد جراحی‌های سنگ کلیه به شکل باز انجام می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های ادراری، پروستات، عفونت‌های دستگاه ادراری و سرطان‌های دستگاه ادراری، به ترتیب شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی محسوب می‌شوند.

رئیس جامعه اورولوژی ایران، از افزایش سطح سواد سلامت جامعه به عنوان یکی از دلایل افزایش تشخیص بیماری‌ها نام برد و تاکید کرد: اگر کشور بر روی سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان از افزایش بار بیماری‌ها جلوگیری کرد.

در ادامه، محمدعلی زرگر عضو هیأت جامعه اورولوژی ایران گفت: جامعه اورولوژی هر سال در اردیبهشت ماه یک کنگره برگزار می‌کند که هدف آن، به روزرسانی اطلاعات و معلومات همکاران اورولوژیست است.

وی افزود: پروستات، یکی از بیماری‌های شایع است که دو نوع خوش خیم و بدخیم دارد.

زرگر ادامه داد: جامعه اورولوژی ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است و شاید در بحث دسترسی به دستگاه‌های مورد نیاز با محدودیت مواجه باشیم.

وی از فشارخون و دیابت به عنوان دو عامل نارسایی کلیه نام برد و افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری‌های هزینه ساز است.

رباب مقصودی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور از رشته اورولوژی شروع شده و خیلی از جراحی‌ها با این روش انجام می‌شود.

وی افزود: با عمل‌های کم تهاجمی برای درمان سنگ کلیه، بیمار می‌تواند خیلی سریع به شرایط عادی باز گردد.

مقصودی ادامه داد: یکی از معضلات خانم‌ها در سنین بالا، عارضه بی اختیاری ادراری است که اقدامات درمانی در کشور برای این عارضه به خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: جراحی کم تهاجمی، فیلد زیادی از بیماری‌های اورولوژی را در بر می‌گیرد.

محمدهادی رادفر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: ایران، یکی از دو کشور برتر رشته اورولوژی در منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفته‌ترین اعمال جراحی رشته اورولوژی در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

رادفر گفت: جامعه اورولوژی ایران در انجمن جهانی این رشته بسیار فعال است.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان