arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

جهیزیه های 50 میلیون تومانی به نرخ امروز چقدر می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هنگامه طاهری- یک خریدار: با همسرم برای خرید یکی از لوازم جهیزیه به بازار رفته بودیم. این طرف خیابان قیمت کردیم همسرم رفت تا آن طرف خیابان مشابه آن کالا را در مغازه ی رو به رویی چک کند وقتی برگشت این طرف خیابان، قیمت آن کالا بالا رفته بود!!! فروشنده گفت الان خبر دادند نرخ ارز فرق کرد!!!

به گزارش انتخاب به نقل از قدس ؛ گفته بودند مادرش مریض است و دختر اش مدتهاست بخاطر جهیزیه در عقد مانده. پدر اش خیلی سال پیش وقتی دختر کودک بود با زندگی خداحافظی کرده بود و مادر و دختر را تنها گذاشته بود. حالا مادر با بیماری ام اس دست و پنجه نرم می کند و دختر مادر را جمع می کند همسایه ها از سر دلسوزی گاهی آمده اند چیزی آورده اند که گوشه کوچکی از جهیزیه دختر را بگیرد اما اینها قطره ای از آنچه دختر باید به خانه بخت ببرد هم نمی شود. قیمتها روی اتیکتها چشمها را خیره می کند.نرخها اصلا نرخی نیست که خانواده ای ضعیف قادر به پرداخت آن باشند و مهم تر این که از ساعتی تا ساعت دیگر قیمت فرق می کند، پایین که نه بالا می رود...
الان که این گزارش را می نویسیم ارز 2475 تومان است .اما ما نمی دانیم تا پایان گزارش،تا ساعتی دیگر یا تا عصر چند می شود . فروشنده لوازم خانگی سر کوچه مان هم نمی داند. اعضای هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی هم نمی دانند.


هیچ کس نمی داند لباسشویی فلان مارک یا چرخ گوشت نقره ای- مشکی ِ هم رنگ آشپزخانه ما تا دو روز بعد به همین قیمت می ماند یا نه؟حتی کسی نمیداند این وضع تا کی ادامه دارد.
فاطمه قاسمی که تازه دخترش را به خانه بخت فرستاده به خبرنگار ما می گوید: هزینه تامین جهیزیه دخترش حدود 50 میلیون تومان شده اما همه آنچه تهیه کرده در حد یک جهیزیه معمولی بوده .
می گوید : ماشین لباسشویی 8 نفره مارک ال جی که دیماه پارسال برای دخترش 400 هزار تومان خرید ظرف یک ماه به 600 هزار تومان افزایش قیمت یافت و الان یک میلیون و 200 هزار تومان شده !
جمیله رخشانی عروسی که هنوز به خانه بخت نرفته و در صدد تهیه جهیزیه است با گلایه به خبرنگار قدس آنلاین می گوید : یخچالی که قبل از ماه رمضان 770 هزارتومان بود الان بالای سه میلیون قیمت دارد.
وی علاوه بر این اظهار می دارد :همان موقع لباسشویی که 820 هزار تومان خریدم الان 950 هزار تومان شده!حتی بخاری طرح شومینه 260 تومانی به 300 هزار تومان افزایش قیمت یافته!
رخشانی علاوه بر این خاطر نشان می کند: من فقط 40 درصد جهیزیه ام را تهیه کرده ام اما همین مقدار کم 10 میلیون تومان برایم خرج برداشته .
حمیده قربانی هم عروس دیگری که در حال تهیه جهیزیه است به خبرنگار قدس آنلاین می گوید:فروشنده ها اصلا تخفیف نمی دهند .حتی جنسی که خرید قبلشان هم باشد را به نرخ روز می فروشند. بهانه همه آنها هم متغییر بودن نرخ دلار و ارز است.
وی همچنین می گوید: با همسرم برای خرید یکی از لوازم جهیزیه به بازار رفته بودیم. این طرف خیابان قیمت کردیم همسرم رفت تا آن طرف خیابان مشابه آن کالا را در مغازه ی رو به رویی چک کند وقتی برگشت این طرف خیابان، قیمت آن کالا بالا رفته بود!!! فروشنده گفت الان خبر دادند نرخ ارز فرق کرد!!!
***قیمتها ساعت میزند
"اگر فروشنده ها خرید قبل را به قیمت روز می دهند بخاطر این است که نمی توانند جای کالا را با قیمت قبل پر کنند."
احمد خوانساری عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران ضمن اظهار این مطلب به خبر نگار قدس آنلاین می گوید:کار ما مثل کار طلا فروشهاست . طلا فروشها وزن طلای خود را ثابت نگه می دارند اگر 20 کیلو طلا داشته باشند قیمت طلا بالا و پایین برود آنها نمی گذارند از وزن طلایشان کم شود .
وی تاکید می کند: فروشنده های لوازم خانگی هم کارشان به دلار و درهم دبی و یوآن چین وصل است . صبح که می شود قیمت می گیرند و حساب می کنند چند دلار خرید کرده اند روی کالایی که دلار داده اند 10 درصد سود می کشند و می فروشند.
خوانساری اضافه می کند : در همین شرایط متغییر بازار خیلی ها بخاطر حفظ گردش در معامله به سود 5 درصد هم رضایت می دهند.
او تصریح می کند: این که قیمتها سریع بالا می رود دست فروشنده ها و حتی اتحادیه هم نیست دست دولت است که باید نرخ ارز را ثابت نگه دارد اما نمی تواند.اگر نرخ دلار کاهش یابد نه تنها خرید ما بلکه فروش ما هم بیشتر شده و گردش معامله هایمان افزایش می یابد.
***تاثیر ارز بر ازدواج
همه ی اینها یعنی هر کسی نمی تواند جهیزیه آبرومندانه برای دختر دم بخت اش تهیه کند. یعنی این که می گویند جوانان جرات ازدواج ندارند فقط مربوط به پسرها نیست که از تامین مخارج خانواده می ترسند مربوط به دخترها هم هست که زیر میلیونها تومان قرض برای تهیه مختصر وسایل شروع زندگی کمر خم می کنند ،فروشندگان لوازم خانگی همراهی نمی کند و مسوولان قادر به تثبیت نرخ ارز نمی باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
اميراحسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
1
3
مرغ كيلو چند ؟
ما تو خرج شكممون مونديم
نظرات بینندگان