arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

واکنش آکادمی اسکار به تحریم ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آكادمي اسكار اعلام كرد، فعلا درباره تصميم ايران مبني بر تحريم جوايز اسكار اظهارنظري نخواهد كرد.

پس از آنكه رسانه‌هاي جهان روز گذشته خبر تحريم جوايز اسكار از سوي ايران در اعتراض به فيلم موهن به پيامبر اكرم (ص) را به شكل وسيعي بازتاب دادند، آكادمي اسكار نسبت به اين اقدام واكنش نشان داد.

سخنگوي آكادمي اسكار در گفت‌وگو با هاليوود ريپورتر اعلام كرد، اين نهاد سينمايي تا پايان مهلت تعيين شده كه روز اول اكتبر (10 مهر) است، هيچ اظهارنظري درباره تصميم اتخاذ شده ازسوي ايران نخواهد كرد.

اين مقام آكادمي اسكار پيش از اين به خبرگزاري فرانسه اعلام كرد، هنوز چيزي به‌طور رسمي ازسوي مقامات ايران مبني بر تحريم اسكار به آنها اعلام نشده و تماس مستقيمي از سوي كميته انتخاب فيلم ايراني نيز با آنها گرفته نشده و از طريق رسانه‌ها در جريان اين اقدام قرار گرفته‌اند.

نشريه سينمايي ورايتي امروز در گزارشي اعلام كرد، با توجه به اينكه كشورهاي مسلمان مصر و لبنان هنوز نمايندگان خود را به اسكار معرفي نكرده‌اند، احتمال مي‌رود آنها نيز در اعتراض به ساخت فيلم اعتراض‌آميز «برائت از مسلمانان» اسكار 2013 را تحريم كنند.

با اين وجود ناظران معتقدند كه عدم ارائه فيلم از سوي مصر و لبنان ناشي از دلايل سياسي نيست و پيش از اين نيز كشور مصر سابقه معرفي فيلم به آكادمي اسكار را پس از پايان موعد مقرر داشته است.

پنج نامزد نهايي دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي روز دهم ژانويه معرفي خواهند شد و فيلم برنده نيز روز 24 فوريه در جريان مراسم اسكار 2013 مورد تقدير قرار خواهد گرفت.

تاكنون 46 كشور جهان نمايندگان خود را به بخش غيرانگليسي جوايز اسكار معرفي كرده‌اند كه فيلم‌ «عشق» (برنده نخل طلاي كن از اتريش)، «پيتا» (برنده شير طلاي ونيز از كره‌جنوبي) به‌همراه «آن‌سوي تپه‌ها» از روماني، «دست نيافتني‌ها» از فرانسه و «باربارا» از آلمان اصلي‌ترين شانس‌هاي كسب اسكار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان