arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

وزیر اقتصاد: طرح یارانه ارزی صحت ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به برخی مطالب درباره احتمال اجرای طرح یارانه ارزی از سوی دولت گفت: چنین طرحی صحت ندارد و درست نیست.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا سید شمس الدین حسینی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هر آنچه بانک مرکزی از ابتدای امسال تاکنون در بازار، ارز فروخته با قیمت دولتی و 1226 تومان بوده است.
 
وی ادامه داد: براساس بند 27 قانون بودجه سال 91 تمام شرکت ها و موسسات دولتی باید ارز خود را با هماهنگی بانک مرکزی تهیه کنند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که تبدیل پول و دارایی های موسسات دولتی به ارز فقط از طریق بانک مرکزی صورت می گیرد و مالک پول آن موسسه یا سازمان است، گفت: درآمد حاصل از این مبادلات اقتصادی به دستگاه های اجرایی برمی گردد و به خزانه واریز نمی شود و مربوط به دولت نیست که سودی نصیب دولت کند.
 
وی با اشاره به راه اندازی بازار تبادلات ارزی خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته، عرضه ارز در این بازار به صورت گسترده انجام ولی معاملات صورت گرفته خیلی پایین بوده است که نشان می دهد این بازار پتانسیل زیادی برای پوشش نیازها دارد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از عملکرد بازار مبادلات ارزی چیست؟ گفت: برای بررسی عملکرد آن نباید عجله کنیم چرا که این بازار روزهای ابتدایی فعالیت خود را پشت سرمی گذارد.
 
حسینی افزود: البته آنچه در مورد این بازار می توان گفت این است که مبادلات ارزی کاملا شفاف و در معرض دید همگان است و این بازار به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.
 
این عضو کابینه دولت دهم خاطر نشان کرد: نرخ ارز برای کالاهای اساسی و دارو به همان نرخ ارز مرجع 1226 تومان در نظر گرفته شده است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ذخایر ارزی کشورمان گفت: میزان ذخایر ارزی کشور کاملا امیدوارکننده و بالا است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که با توجه به بالا بودن ذخایر ارزی تلاطم قیمت ارز را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: به نظر می رسد برخی معاملات انجام شده در بازار ارز صوری باشد.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا شما معتقد به وجود مافیا یا دست های پشت پرده در بازار ارز هستید؟ گفت: من وزیر امور اقتصادی و دارایی هستم و این موضوع را شما خبرنگاران باید پیدا کنید.
نظرات بینندگان