arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

کره‎شمالی به آمریکا: توان شکست روسیه قهرمان را نداری

وزارت دفاع کره شمالی ضمن رد کردن مواضع «بدجنسانه» آمریکا در جنگ اوکراین، اعلام کرد که واشنگتن توان شکست دادن مسکو را ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت دفاع کره شمالی ضمن رد کردن مواضع «بدجنسانه» آمریکا در جنگ اوکراین، اعلام کرد که واشنگتن توان شکست دادن مسکو را ندارد.

وزارت دفاع کره شمالی اقدام آمریکا در ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین در جنگ با روسیه را تقبیح کرد.وزارت دفاع کره شمالی در یک بیانیه ضمن تقبیح تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد اعلام کرد که آمریکا با چنین اقداماتی، «مزاحم» صلح و در حال تشدید جنگ در اوکراین است.

به دنبال اذعان هفته گذشته کاخ سفید درباره ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد ارتش آمریکا به اوکراین، وزارت دفاع کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن توان شکست دادن ارتش قهرمان روسیه را ندارد.

چندی قبل بود که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن بی سر و صدا موشک‌های دوربرد به اوکراین داده است. این خبر، هفته گذشته توسط کاخ سفید تایید شد.به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، این وزارتخانه معتقد است که این اقدام «هرگز در میدان نبرد ورق را به نفع اوکراین  برنخواهد گرداند، بلکه منجر به دامن زدن به هیستری بی‌ملاحظه تقابلی گروه خیمه شب بازی زلنسکی می‌شوند».

روابط کره شمالی و روسیه به ویژه پس از سفر سال گذشته کیم جونگ اون و دیدارش با ولادیمیر پوتین گرم‌تر شده است؛ موضوعی که باعث ابراز نگرانی مقامات و رسانه‌های غربی شده است.وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه خود در رد مواضع واشنگتن در جنگ اوکراین گفت که «ایالات متحده هرگز نمی‌تواند ارتش و مردم قهرمان روسیه را شکست دهد».

نظرات بینندگان