arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح سرپیچی کردند

۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان وابسته به تیپ چتربازان ارتش اسرائیل از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت، زیرا «دیگر قادر به جنگیدن بیشتر نیستند». این بخشی از گزارش  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: در سایه لجاجت کابینه رژیم صهیونیستی بر حمله زمینی به رفح با وجود تمامی هشدار‌های داخلی و خارجی، ده‌ها نظامی اسرائیلی در تیپ چتربازان با اعلام خسته شدن از جنگ، به فرماندهان خود اطلاع دادند که در عملیات احتمالی علیه رفح شرکت نخواهند کرد.

۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان وابسته به تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت، زیرا «دیگر قادر به جنگیدن بیشتر نیستند».

این بخشی از گزارش  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل است.  بر اساس این گزارش، فرماندهان این نیرو‌ها توضیح دادند که افسران ذخیره را به شرکت در حمله رفح مجبور نمی‌کنند و این امر تأثیری بر جنبه عملیاتی نخواهد داشت، اما  به هر حال بیانگر فرسایش بالا در نیروی ذخیره پس از ماه‌ها درگیری در نوار غزه است.

این نخستین بار نیست که یگان چتربازان در صدر اخبار جنگ غزه قرار گرفته‌اند، پیش از این در ۲۹ فوریه نیز به اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیست، فرماندهی ارتش تیپ چتربازان خود را از نوار غزه بیرون کشید و به جای آن، تیپ «بیسلاخ» (۸۲۸) را اعزام کرد. تا نیرو‌های تیپ چتربازان برای دومین بار در طول جنگ غزه به استراحت و مرخصی بروند.

خانواده‌های اعضای تیپ چتربازان اسرائیلی تاکنون بار‌ها از وضعیت سلامت آن‌ها ابراز نگرانی و اذعان کرده‌اند که فرزندانشان به دلیل نبرد طولانی‌مدت در نوار غزه از خستگی و افسردگی رنج می‌برند و از ارتش خواسته‌اند به آن‌ها مرخصی طولانی مدت بدهد. بویژه که تاکنون ده‌ها نفر از اعضای این تیپ در نبرد با مقاومت فلسطین کشته و زخمی شده‌اند.  

نظرات بینندگان