arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

تکذیب توافق تهران با کناره‌گیری اسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران شایعات مطرح شده مبنی بر توافق تهران برای کناره‌گیری بشار اسد از قدرت را تکذیب کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای مواضعی روشن و شفاف در قبال سوریه است، گفت: حمایت از مردم سوریه و طرح اصلاحات بشار اسد همواره مورد توجه تهران بوده است.

وی افزود: در نشست وزرای خارجه و پیش از آن معاونان وزرای خارجه در مصر، آنچه مورد توافق قرار گرفت، محور قرار دادن راهکار سیاسی در سوریه شامل توقف خشونت، تأکید بر عدم تسلیح گروه‌های مسلح بی مسئولیت، گفت‌وگوی ملی فیمابین معارضه و نمایندگان حکومت سوریه و تصمیم در مورد آینده سوریه در روندی دموکراتیک و انتخاباتی توسط مردم سوریه بوده است.

امیرعبداللهیان مذاکرات چهارجانبه سیاسی اخیر در مورد سوریه را مفید و در عین حال شرایط میدانی سوریه را رو به جلو دانست.

وی تأکید کرد که بحث کناره گیری رئیس جمهور بشار اسد از قدرت در مواضع جمهوری اسلامی ایران صحت ندارد و گفت: امروز حضور سوریه در جبهه مقاومت قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

معاون وزیر خارجه کشورمان از تحرکات و تردد برخی گروه‌های افراطی به سوریه و سرایت ناامنی به مرزهای همسایگان سوریه ابراز نگرانی کرد و بر اهمیت کنترل مرزها توسط همه طرف‌ها به عنوان یک مسئولیت جمعی در راستای کمک به برقراری صلح و ثبات منطقه حساس خاورمیانه تأکید کرد.

نظرات بینندگان