arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
علیخانی می گوید:

روحیه بسیار بالای هاشمی رفسنجانی پس از دستگیری "مهدی"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور امور پارلمانی رئیس تشخیص مصلحت نظام بازگشت مهدی هاشمی به ایران را تدبیر نظام دانست و با ابراز امیداوری از اینکه رأی دادگاه درباره وی عادلانه خواهد بود، گفت: بازداشت مهدی، مخالفان هاشمی را خلع سلاح کرد.

 به گزارش خانه ملت، قدرت الله علیخانی در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه ۵ مهر) مجلس شورای اسلامی با یادآوری بازداشت مهدی هاشمی گفت: از مدت ها قبل خانواده هاشمی منتظر بازگشت مهدی به ایران بودند تا خود را در اختیار دستگاه قضا گذاشته و اتهامات مطرح شده درباره وی مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: با بازداشت مهدی هاشمی معلوم شد که خانواده اش تصمیم درستی گرفته اند ولی عده ای که شاید بتوان گفت از تندروها هستند دلشان می خواست مهدی در همان بدو ورود به تهران دستگیر شود تا سروصدا راه بیندازند و در کشور جوی را به پا کنند که الحمدالله این مسئله با تدبیر نظام به خوبی انجام شد.

مشاور امور پارلمانی هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بازگشت مهدی هاشمی به تهران تدبیر نظام بود، ادامه داد: براساس این تدبیر مقرر شد که مهدی به کشور بازگردد، به منزل برود و فردای روز ورودش به کشور خودش را به محاکم قضایی معرفی کند که همین تدبیر نیز عملی شد.

علیخانی با بیان اینکه برخورد ماموران در فرودگاه با مهدی هاشمی خیلی خوب بود، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ حادثه ای اتفاق نیفتاد، چرا که وقتی نظام تصمیمی می گیرد آن تدبیر مافوق همه تدابیر است.

وی ادامه داد: مهدی فردای روز ورودش به کشور به اتفاق وکلیش به دادسرا مراجعه کرد و هم اکنون در اختیار دستگاه قضایی است و خانواده اش نیز آمادگی این موضوع را داشتند.

این نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی به استناد سخنی از آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: آقای هاشمی اعتقاد دارند که هیچ فرقی بین فرزندان او و فرزندان مردم نیست. بنده دیروز با ایشان ملاقات داشتم که روحیه بسیار بالایی در ایشان دیدم و به اعتقاد من با دستگیری مهدی، مخالفان هاشمی خلع سلاح شدند و با تدبیری که نظام به خرج داد این اتفاق افتاد.

علیخانی ادامه داد: در حال حاضر فضاسازی و جوسازی درباره مهدی هاشمی از بین رفته و به اعتقاد من دیگر بهانه ای دست مخالفان هاشمی وجود ندارد.

مشاور امور پارلمانی رئیس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دستگاه قضا باید هر چه سریع تر درباره مهدی هاشمی تصمیم گیری کند، گفت: در دستگاه قضایی، قضات شجاع و بی طرفی قرار دارند و این دستگاه قابل احترام است. امیدواریم قوه قضائیه که در حال بررسی پرونده مهدی هاشمی است این شهامت و شجاعت را داشته باشد تا اگر به این نتیجه رسید که وی بیگناه است، بیگناهی وی را اعلام کند.

علیخانی با بیان اینکه برخی از رسانه ها هم که قبلا خیلی تند با این موضوع برخورد می کردند با بازداشت مهدی هاشمی عاقلانه برخورد کردند گفت:‌ وقتی کیهان چنین برخوردی دارد به این دلیل است که تدابیر را می‌داند و اوضاع به دستش آمده اما برخی رسانه‌های غیرمطرح که تیراژی هم ندارند و کسی هم سراغشان نمی‌رود هنوز این موضوع را رها نکرده‌اند و این درباره شخصیتی مثل هاشمی که دشمنان اسلام و انقلاب از ابتدا روی ایشان حساسیت داشتند طبیعی است.

این نماینده دوره هشتم مجلس با بیان اینکه باید صبر کرد تا دادگاه تصمیمش را در این باره اعلام کند، گفت: امیدواریم تصمیم دادگاه عادلانه باشد.

وی با طرح این سوال که نمی دانیم مخالفان هاشمی از این به بعد چه بهانه ای دارند؟ به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی امیدوار هستند که انتخاباتی باشکوه و مشارکت عموم مردم در کشور برگزار شود.
نظرات بینندگان