arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

جریمه ۹۰۰۰ دلاری ترامپ به جرم تحقیر دادگاه

قاضی پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر پورن، دونالد ترامپ را به جرم «تحقیر دادگاه» ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد و گفت رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در صورت نقض مکرر حکم قاضی به زندان فرستاده خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: قاضی پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر پورن، دونالد ترامپ را به جرم «تحقیر دادگاه» ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد و گفت رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در صورت نقض مکرر حکم قاضی به زندان فرستاده خواهد شد.

به گزارش «رویترز»، قاضی خوان مرچن روز سه‌شنبه در یک دستور کتبی گفت که این جریمه ممکن است به عنوان یک عامل بازدارنده برای سرمایه‌دار ثروتمندی که سیاستمدار شده است کافی نباشد، و ابراز تاسف کرد که صلاحیت تحمیل مجازات بیشتر را ندارد.

مرچن نوشت: «با این جریمه به متهم هشدار داده شد که دادگاه تخلفات خودسرانه از دستورات قانونی خود را تحمل نخواهد کرد، و در صورت لزوم و تحت شرایط مناسب، مجازات حبس را اجرا می‌کند.»

مرچن قبلا به ترامپ دستور داده بود درباره شاهدان پرونده سکوت کند و در ملاء عام به آن‌ها حمله نکند. وی برای هر یک از نه مورد سرپیچی ترامپ از دستور دادگاه ۱۰۰۰ دلار جریمه تعیین کرد.

ترامپ در پست‌هایی که بین ۱۰ و ۱۷ آوریل در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» و در وبسایت کارزار انتخاباتی خود پست کرده بود، به چند نفر حمله کرده بود. یکی از آن‌ها مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ بود که گفته می‌شود حق‌السکوت را پرداخت کرده است، و قرار است از شاهدان دادگاه علیه ترامپ باشد. ترامپ در پستی کوهن را «دروغگوی سریالی» خوانده بود.

ترامپ همچنین مطلبی از یک تحلیلگر «فاکس نیوز» پست کرده بود که ادعا می‌کرد «کنشگران لیبرال مخفی» در تلاشند به هیئت منصفه دادگاه ترامپ نفوذ کنند. مرچن استدلال ترامپ مبنی بر اینکه وی نباید به دلیل پست کردن مطلب دیگران جریمه شود را رد کرد.

به گفته رویترز، جریمه ۹۰۰۰ دلاری مجازات نسبتاً کوچکی برای ترامپ است که تاکنون ۲۶۶.۶ میلیون دلار وثیقه برای پرونده‌های دیگرش گذاشته است، اما اگر قاضی او را زندانی کند، این یک مورد «پیچیده و بی‌سابقه» خواهد بود.

نظرات بینندگان