arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

خروجی‌های شرقی پایتخت بازهم قفل شد

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: درحال حاضر مانند روز گذشته ترافیکی فوق‌سنگین از جنوب به شمال هراز و فیروزکوه حاکم بوده و تردد در خروجی‌های شرقی پایتخت به سمت شمال قفل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: درحال حاضر مانند روز گذشته ترافیکی فوق‌سنگین از جنوب به شمال هراز و فیروزکوه حاکم بوده و تردد در خروجی‌های شرقی پایتخت به سمت شمال قفل شده است.
 
سرهنگ ایرج کهریزی، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش درخصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم در شرق استان تهران، اظهار کرد: عبور وسایل نقلیه جنوب به شمال محور هراز فوق‌سنگین و پرحجم درجریان است اما در برخی مناطق این محور مانند محدوده مشاء و پیست آبعلی با پس‌زدگی شدید بار ترافیکی روبه‌رو هستیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه مسافران مدیریت زمان سفر را رعایت نکرده‌ و به محورهای پرتردد وارد شدند، گفت: از صبح امروز بار ترافیک در خروجی‌های شرقی پایتخت بسیار فوق‌سنگین در جریان بوده و در طی ساعات گذشته ترافیک از جنوب به شمال محور قدیم جاجرود، خروجی آزادراه تهران_پردیس قفل شده و پس‌زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی را شاهد هستیم.
 
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور فیروزکوه فوق سنگین و پرحجم درجریان بوده و در برخی نقاط این محور مانند گیلاوند، مهرآباد و شهرهای عبوری این محور با پس‌زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی روبه‌رو هستیم.
 
سرهنگ کهریزی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای شرق استان رخ نداده، تاکید کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از دو لاین رفت و برگشت محور امام رضا(ع) و پرحجم و سنگین در جریان بوده و تردد به کندی درحال انجام است.
 
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با اشاره به عوامل پلیس‌راه در سطح محورها حاضر بوده و نسبت به روانسازی ترافیک اقدام می‌کنند، ابراز کرد: هموطنان می‌بایست مدیریت زمان سفر خود را در اولویت قرار داده و به هیچ عنوان در این بازه زمانی وارد محورها نشوند و سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.
 
وی با بیان اینکه مسافران باید زمان آغاز سفر خود را تغییر داده و پس از استعلام وضعیت راه‌ها وارد محورهای پرتردد شود، عنوان کرد: مسافران در صورت ورود به محورهای شرق استان به طور حتم با سفری با ترافیک‌ فوق‌سنگین مواجه خواهند شد و چندین برابر زمان معمول را برای عبور از این محورها صرف خواهند کرد.
 
سرهنگ کهریزی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ۲۰ کیلومتری مقاصد مسافران رخ می‌دهد، اذعان کرد: حجم بسیار بالایی از خودروها طی دو روز گذشته به سمت استان‌های شمالی حرکت کردند و درصورت عدم رعایت مدیریت زمان سفر و عدم گنجایش محورها، طی روز شنبه هفته جاری ترافیکی فوق‌سنگین را در ورودی‌های شرقی تهران و شمال به جنوب محورهای هراز و فیروزکوه شاهد خواهیم بود.
 
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران خاطرنشان کرد: هم وطنان میتوانند با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت، صبر و شکیبایی در هنگام رانندگی، همچنین با رعایت حقوق شهروندی سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر مسافران عبوری رقم بزنند.
نظرات بینندگان