arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱

نیویورک تایمز: سخنرانی امسال احمدی نژاد خالی از انتقادات گذشته بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره سفر امسال احمدی نژاد به آمریکا نوشت: سخنرانی امسال محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خالی از انتقادات معمول گذشته بود.

به گزارش عصر ایران، نیویورک تایمز اضافه کرد: سخنرانی روز چهارشنبه احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، همراه با آرامش و پایبندی به مواضع روحی و اخلاقی بود و اثری از  انتقادات شدید سالانه و معمول علیه اسرائیل در سخنان رئیس جمهور ایران نبود.

همچنین اثری از روند صلح در نزاع میان اسرائیل و فلسطین و تلاش های بین المللی برای نابودی برنامه هسته ای ایران در سخنرانی امسال احمدی نژاد دیده نشد.

این روزنامه افزود: احمدی نژاد در سخنرانی اش، اتهامات آرام و کم تعدادی را مطرح کرد و گفت رسانه های بین المللی واقعیت را درباره صهیونیسم نمی نویسد. وی از پرداخت رقم های هنگفت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدون ذکر صریح نام آمریکا انتقاد کرد.

نیویورک تایمز اضافه کرد: احمدی نژاد تعصب غیرمستقیمی برای برخی اقدامات اعتراض آمیز در جهان مانند جنبش اشغال وال استریت از خود نشان داد. اظهارات احمدی نژاد که 35 دقیقه طول کشید سخنرانی طولانی مدتی بود که در آن به نیاز به نظم جهانی جدید با عدالت بیشتری نسبت به هیمنه فعلی تعداد کمی از قدرت های بزرگ اشاره شده است.

این روزامه افزود: در هنگام سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هیچ فردی از هیئت دیپلماتیک آمریکا در جایگاه این کشور حضور نداشت. آمریکا به مانند اسرائیل سخنرانی احمدی نژاد را تحریم کرده بود. البته سران کشورها معمولا در هنگام سخنرانی ها در سالن مجمع عمومی ، حضور نمی یابند زیرا به دیدارهای دو جانبه خود مشغول هستند.
نظرات بینندگان