arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱

اسیدپاش «آمنه» از زندان آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران: عامل جنجالی‌ترین اسیدپاشی تاریخ جنایی ایران که در آن آمنه بهرامی از دو چشم کور شده است، از زندان آزاد شد.
 
پس از عفو به مناسبت عید سعید فطر مجید. م بخشیده شد و قرار است نزدیک به پنج سال به شهر بدآب و هوایی در مرز شرقی کشور تبعید شود.
 
صبح دیروز چهارشنبه 5 مهرماه این اسیدپاش به همراه پدر و مادرش در شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران حضور یافت تا نامه آزادی‌اش را از دادیار جمشیدی دریافت کند.
سپس قاضی اجرای احکام، حکم تبعید وی را که نزدیک به پنج سال است برایش خواند، مجید به محض شنیدن موهایش را چنگ زد و آرام سه ضربه مشت به سر خودش زد و سرش را پائین انداخت.
 
در این میان پدر و مادرش نیز که در شعبه حضور داشتند، به دادیار جمشیدی گفتند که مجید از خبرنگاران ترس و وحشت دارد. وقتی از مجید پرسیده شد که از آزادی‌اش خوشحال است؟ در جواب به طرز مرموزی دست‌هایش را بالا و پائین می‌برد و سکوت کرد و باز هم موهایش را چنگ زد و با مشت ضرباتی را به سرش زد.
 
جنجالی‌ترین اسیدپاشی
 
آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی است که 12 آبان ماه سال 83 در زیر پل سید خندان زندگی برای همیشه به روی وی تاریک شد. مجید خواستگار سمج این دختر دانشجو بود که در اقدامی کینه‌جویانه وقتی به خواسته خود نرسید، با یک سطل پر از اسید سر راه آمنه 27 ساله سبز شد و در یک لحظه با اجرای نقشه‌اش بسرعت پا به فرار گذاشت. با انتقال آمنه به بیمارستان مشخص شد که آسیب رسیده به چشم‌ها و صورت به قدری زیاد است که قادر به دیدن تصاویر به صورت واضح نیست و با توجه به همین موضوع دختر جوان چند بار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. اما این عمل‌ها به نتیجه نرسید و آمنه بهرامی با کمک خیرین برای عمل تخصصی‌تر به اسپانیا اعزام شد.
جراحی‌های اولیه روی دختر جوان تا حدودی در یکی از چشم‌های وی تأثیر گذاشت و با بازگشت 35 درصد بینایی به آن آمنه روحیه مناسبی پیدا کرد. اما این امیدواری تنها مدتی طول کشید و دختر قربانی دوباره همان اندازه بینایی را هم از دست داد. با توجه به این موضوع و عدم بهبودی در چشم‌ها، آمنه بهرامی در بازگشت از اسپانیا پیگیر شکایت از خواستگار سمجش شد و بعد از کش و قوس‌های زیاد توانست تأیید حکم قصاص چشم‌های مجید را از دیوان عالی کشور دریافت کند. حکم قصاص مجید قرار شد 9مردادماه سال 90 اجرا شود. اما چند ثانیه تا اجرای حکم قصاص چشم، آمنه بهرامی از کوری مجید گذشت کرد و در میان بهت و حیرت کادر پزشکی، مسئولان و خانواده‌اش محل اجرای حکم را ترک کرد. خواستگار اسیدپاش بعد از این مرحله دوباره در شعبه 71 دادگاه کیفری حاضر شد و این بار از جنبه عمومی جرم تحت محاکمه قرار گرفت و به زندان افتاد.
 
بنا به این گزارش، مجید. م غروب سه‌شنبه 4مهرماه سال‌جاری از زندان در حالی آزاد شد که 50میلیون تومان به آمنه بهرامی پرداخت کرده بود.
نظرات بینندگان