arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
عجیب ترین بهانه برای مقابله با استیضاح یا شاید هم فراموشی "درد اقتصادی"

سید مهدی هاشمی: وزیر ورزش را استیضاح می کنند تا ذهن مردم را از درد اقتصادی منحرف کنند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید مهدی هاشمی می گوید طرح استیضاح وزیر ورزش ، مسیری انحرافی ست برای کشور.

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین از طرح استیضاح محمد عباسی سخن می گوید:« به نظرم این قصه که حالا طرح شده یک جریان انحرافی است. مسیری که قصد دارد نگاه مردم و مجلس را از مشکلات بی شمار اقصادی مردم به سمت ورزش منحرف کند درحالی که الان باید اولویت اول همگی ما مسائل اقتصادی مردم باشد.»

اما آیا این گفته معنایش فراموشی مشکلات ورزش کشور است؟ هاشمی که همزمان رئیس موفقی برای فدراسیون تیراندازی ایران هم محسوب می شود ، می گوید:« هیچ کدام از ما منکر مشکلات نیستیم اما باید بپذیریم استیضاح راهش نیست . آنهم در این ماه های پایانی دولت. اگر وزیر استیضاح بشود که کار ورزش دوباره به سرپرست می کشد و شرایط نابسامانی را ایجاد می کند. اگر هم تصمیم بگیرند که او به کارش ادامه بدهد ، رای اعتماد از نمایندگان بگیرد که تصمیمات فعلی اش را با قدرت بیشتری دنبال می کند. هیچ کس منکر مشکلات در کار وزارت ورزش و جوانان نیست اما ما می گوییم ، وزیر اقتصاد در شرایطی که مشکل اصلی این روزهای کشور بحث گرانی هاست به مجلس آمد و حتی نتوانست نمایندگان را قانع کند اما از مجلسی ها کارت زرد گرفت تا ملزم به ایجاد اصلاحات شود آن وقت در شرایطی که ورزش شرایطش اصلا به حادی مشکلات اقتصادی نیست ، چطور باید وزیرش را استیضاح کنیم و باعث شوکی جدید باشیم؟ چرا نباید او را هم به صحن بخواهیم و در قالب یک سئوال ، کارهایش را به چالش بکشیم و از او قول بگیریم برای اصلاح امور؟ این طوری که بهتر به نتیجه می رسیم. بر اساس این است که می گویم طرح قصه استیضاح وزیر ورزش یک بحث انحرافی است که باعث می شود اولویت های اصلی مردم در سایه قرار بگیرند.»

سئوال آخر از هاشمی درباره بحث تغییر اساسنامه ورزش کشور و برگزاری مجامع است که او می گوید:« به صلاح ورزش است که این اصلاحات را انجام بدهیم و بتوانیم مجامع را زیر نظر کمیته ملی المپیک برگزار کنیم. وزارت ورزش باید نظارت کلان بر ورزش کشور داشته باشد نه اینکه به عنوان یک متولی در امور وارد شود. باید به این وزارتخانه نقش سیاستگذاری و راهبری بدهیم و نباید نگران باشیم که وزیر حق عزل یا نصب روسای فدراسیون ها را نداشته باشد.»
نظرات بینندگان