arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۴۸: آقاخان، رئیس اسماعیلیه با یک بیوه انگلیسی خوشگل نامزد شده / شاه تلگراف تبریک داد

یادداشت‌های اسدالله علم: آقاخان رئیس فرقه اسماعیلیه با یک بیوه انگلیسی که البته خوشگل است [و] دو سال قبل طلاق گرفته نامزد شده است. تلگراف تبریکی به او مرحمت کردند. من هم تلگرافی کردم. مارگارت به اصفهان رفت و در آن جا مریض شده است. بعد از ظهر هیئت امنای دانشگاه مشهد در حضور والاحضرت شهناز بود که من هم شرکت کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۴۸: صبح شرفیابی دو سفیر بود اوّل سفیر یوگسلاوی، بعد سفیر لهستان، که هر دو اعتبارنامه تقدیم کردند هر دو فرانسه فصیح بسیار خوب حرف زدند شاهنشاه هم عالی جواب دادند. سفیر یوگسلاوی شاهنشاه را مجددا به آن جا دعوت کرد.
 
بین دو شرفیابی من به اختصار شرفیاب شدم. عرایض کوتاهی عرض کردم من جمله اجازه فرمودند مولای عبدالله بیاید پاریس که در مراجعت موکب مبارک از ،آمریکا در رکاب بیاید تهران مولای عبدالله برادر ملک حسن پادشاه مراکش است.
 
آقاخان رئیس فرقه اسماعیلیه با یک بیوه انگلیسی که البته خوشگل است [و] دو سال قبل طلاق گرفته نامزد شده است. تلگراف تبریکی به او مرحمت کردند. من هم تلگرافی کردم. مارگارت به اصفهان رفت و در آن جا مریض شده است. بعد از ظهر هیئت امنای دانشگاه مشهد در حضور والاحضرت شهناز بود که من هم شرکت کردم.
نظرات بینندگان