arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

هشدار روسیه درباره پیامد منزوی‌کردن ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه روسیه درباره پیامدهای سناریوی غرب برای منزوی کردن ایران با هدف متوقف کردن برنامه هسته‌یی این کشور هشدار داد.
 
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ گفت: اگر این اعتقاد وجود دارد که هرچه ایران را بیش‌تر تحریک کنید، زودتر تصمیم خود را خواهد گرفت، پس من فکر می‌کنم این یک راه بسیار خطرناک است.
 
به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی، لاوروف افزود: اگر انزوا شعار روز است، اعمال تحریم‌های بیش‌تر و تهدید به بمباران ایران که خدا کند رخ ندهد، باعث می‌شود آن چه که بلافاصله از دست خواهیم داد همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.
 
وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: ما با تحریم و تهدید دوباره ایران، تهران را به همکاری بیش‌تر ملزم نخواهیم کرد.
 
او با دفاع از برنامه هسته‌یی ایران برای دستیابی به چرخه سوخت هسته‌یی آن را «کاملا هم‌سو با معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌یی (ان‌پی‌تی)» دانست و تاکید کرد: «هیچ نشانی از این که ایران تصمیمی سیاسی برای نظامی کردن برنامه هسته‌یی خود گرفته باشد، وجود ندارد.»
 
لاوروف در ادامه گفت که حتی اطلاعاتی که پنتاگون نیز گاهی منتشر می‌کند موید همین موضوع است.
 
آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای غربی بارها ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی در پوشش برنامه انرژی هسته‌یی خود متهم کرده‌اند.
 
ایران ضمن رد این ادعاها تاکید می‌کند که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌یی و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌یی صلح‌آمیز برخوردار است.
 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌یی ایران بازدید کرده است، اما هرگز مدرکی‌ دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‌یی تهران به سوی تولید تسلیحات اتمی پیدا نکرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
0
12
این ها هم که فقط بلد هستند هشدار بدهند!!! از یک سو s300 را نم دهند و از سوی دیگر برای ساختن یک نیروگاه 2 قرن فرصت میخواهند !!! و باز از سوی دیگر در ساخت هواپیمای جنگنده هم کمک نمی کنند و فقط آموخته اند که هشدار برای من بدهند!!! هشدار به چه درد من ایرانی میخورد و حمایت زبانی از ایران که برای من ایرانی موشک و نیروگاه نمی شود!!!
نظرات بینندگان