arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بلومبرگ: OpenAI درحال توسعه قابلیت جستجوی ChatGPT برای رقابت با گوگل است

پیش‌تر گزارش شده بود که شرکت OpenAI درحال کار روی یک ویژگی جستجو برای ChatGPT است که می‌تواند این چت‌بات را به‌رقیبی جدی برای موتور جستجوی گوگل تبدیل کند. حالا منبع معتبر بلومبرگ نیز این خبر را تأیید کرده است و علاوه‌براین، جزئیاتی از نحوه عملکرد این قابلیت را به‌اشتراک گذاشته است. بلومبرگ می‌گوید در یکی از نسخه‌های آزمایشی این ویژگی، ChatGPT می‌تواند تصاویر را همراه با پاسخ‌های نوشتاری مرتبط، نمایش دهد. برای مثال، اگر این چت‌بات دستورالعمل‌ها یا نمودار‌های مصور را برای یک ارائه پاسخ به یک پرسش مانند «نحوه تعویض دستگیره درب» یا «نحوه تمیزکردن کولر گازی»، مفید بداند، می‌تواند آن‌ها را در جواب‌های خود بیاورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش‌تر گزارش شده بود که شرکت OpenAI درحال کار روی یک ویژگی جستجو برای ChatGPT است که می‌تواند این چت‌بات را به‌رقیبی جدی برای موتور جستجوی گوگل تبدیل کند. حالا منبع معتبر بلومبرگ نیز این خبر را تأیید کرده است و علاوه‌براین، جزئیاتی از نحوه عملکرد این قابلیت را به‌اشتراک گذاشته است.
 
به گزارش بلومبرگ، شرکت OpenAI قصد دارد این قابلیت ChatGPT را به‌گونه‌ای توسعه دهد که برای پاسخ به سؤالات کاربران در وب جستجو کند و نتایج را با استناد به منابع منتشر کند. برای مثال، ChatGPT می‌تواند اطلاعاتی را از ویکی‌پدیا یا مطالب وبلاگ‌ها بگیرد و هنگامی که از آن سؤال می‌پرسید، به صفحات اصلی آن‌ها پیوند دهد.
 
نحوه عملکرد احتمالی موتور جستجوی OpenAI در ChatGPT
 
بلومبرگ می‌گوید در یکی از نسخه‌های آزمایشی این ویژگی، ChatGPT می‌تواند تصاویر را همراه با پاسخ‌های نوشتاری مرتبط، نمایش دهد. برای مثال، اگر این چت‌بات دستورالعمل‌ها یا نمودارهای مصور را برای یک ارائه پاسخ به یک پرسش مانند «نحوه تعویض دستگیره درب» یا «نحوه تمیزکردن کولر گازی»، مفید بداند، می‌تواند آن‌ها را در جواب‌های خود بیاورد.
 
همانطور که بلومبرگ اشاره می‌کند، ChatGPT همین حالا نیز برای مشترکان قابلیت جستجو دارد، اما برخی مواقع پاسخ‌های اشتباه یا پاسخ‌هایی با نقل قول‌های نادرست می‌دهد. به‌همین دلیل شرکت OpenAI قصد دارد این قابلیت را تا حد زیادی پیشرفته‌تر کند.
 
در اوایل این ماه، کاربر DataChaz در Twitter/X گزارش داد که OpenAI یک زیر دامنه جدید با آدرس search.chatgpt.com ایجاد کرده است که ظاهراً در آخر هفته برای مدت کوتاهی به صفحه اصلی ChatGPT تغییر مسیر می‌داده است؛ اما درحال‌حاضر اگر کاربری سعی کند به آن دسترسی پیدا کند، با جمله «یافت نشد» مواجه می‌شود. بااین‌حال بسیاری از منابع معتبر بر این باورند که OpenAI درحال توسعه چنین قابلیتی است. هنوز مشخص نیست که این قابلیت حدوداً چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان