arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

شمار کشته‌شدگان حمله اوکراین به بلگورود روسیه به ۱۴ تن رسید

وزارت امور اضطراری روسیه بامداد دوشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان حمله موشکی اوکراین در بلگورود به ۱۴ تن افزایش یافته است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: اجساد این افراد توسط امدادگران از زیر آوار بیرون کشیده شده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: وزارت امور اضطراری روسیه بامداد دوشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان حمله موشکی اوکراین در بلگورود به ۱۴ تن افزایش یافته است.
 
به گزارش  تاس، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: اجساد این افراد توسط امدادگران از زیر آوار بیرون کشیده شده‌است.
 
وزارت دفاع روسیه یکشنبه اعلام کرد کی‌یف با استفاده از موشک‌های بالستیک «توچکا یو» و راکت‌های پرتاب‌شده با سامانه‌های «اولخا» و «ومپایر» اقدام به «حمله تروریستی» فرامرزی به ساختمان‌های مسکونی شهر بلگورود روسیه کرده است.
 
بر اساس بیانیه این وزارتخانه، پدافند هوایی روسیه توانست ۶ موشک توچکا یو ساخت دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق، چهار راکت ومپایر و ۲ پرتابه اولخا را رهگیری کند.
 
در این بیانیه آمده است: قطعاتی از موشک سرنگون شده توچکا یو به یک ساختمان مسکونی در شهر بلگورود آسیب وارد کرد.
 
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین یکشنبه حمله اوکراین به بلگورود را «وحشیانه» توصیف کرد و گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گزارش‌ها درباره این حمله را دریافت کرده است.
 
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که این اقدام، حمله‌ای هدفمند به غیرنظامیان بود که جنایتکار بودن اوکراین و حامیان آن - در درجه اول آمریکا و متحدان اروپایی - را نشان داد.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
 
سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.
نظرات بینندگان