arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

با رای دیوان عالی "یاسین رامین" به ۳ سال حبس محکوم شد

دیوان عالی کشور با نقض رأی تبرئه یاسین رامین در خصوص پرونده اختلاس از هلال احمر، وی را به ۳ سال حبس و جریمه ۸۷۳۸۸۷ یورویی محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: دیوان عالی کشور با نقض رأی تبرئه یاسین رامین در خصوص پرونده اختلاس از هلال احمر، وی را به ۳ سال حبس و جریمه ۸۷۳۸۸۷ یورویی محکوم کرد.
 
 دیوان عالی کشور با صدور رأی نهایی در پرونده اختلاس از سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر تبرئه "یاسین رامین" را نقض و وی را به حبس و جریمه 873887  یورویی محکوم کرد.
 
در دادنامه صادره از سوی شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور آمده است:
 
"... متهم آقای یاسین رامین را به اتهام خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید و در مورد دعوای مطروحه از سوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر به‌ طرفیت متهم فوق‌الذکر به‌خواسته مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم هم دعوای مذکور با توجه به احراز انتساب جرم خیانت در امانت به شرح فوق وارد و ثابت می‌باشد لذا مستنداً به مواد 9 و 14و 17 قانون آئین دادرسی کیفری متهم فوق‌الذکر را به پرداخت مبلغ 873.887 یورو بابت اصل خواسته بعلاوه هزینه دادرسی پرداختی و حق‌الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی محکوم می‌نماید ..."
 
 
سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر سال 1393 از یاسین رامین به اتهام اختلاس، تصرف غیرقانونی و حیف و میل اموال دولتی شکایت کرد که بعد از گذشت چند سال و در 25 اردیبهشت ماه سال 1398 رأی بدوی مبتنی بر 17 سال حبس و رد مال به میزان 2 میلیون یورو توسط شعبه 1058 دادگاه کیفری دو ـ مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تهران ـ صادر شد.
 
"خیانت در امانت" و "انتقال مال غیر" از جمله عناوین مجرمانه یاسین رامین در این پرونده بود
 
با ثبت اعتراض یاسین رامین به این رأی، پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت که در آن رأی دادگاه بدوی نقض و یاسین رامین از اتهامات تبرئه شد.
 
یاسین رامین، همسر مهناز افشار ـ بازیگر سینما که فعالیت‌های تبلیغی بسیاری علیه مردم و نظام پس از خروح از کشور داشت ـ پس از رأی دادگاه تجدیدنظر به‌سرعت از کشور خارج شد. پیش از آن مهناز افشار برخی اموال را به خارج از کشور انتقال داده بود.
 
با درخواست فرجام‌خواهی از سوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، این پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت و حالا یاسین رامین به حبس محکوم شده است.
نظرات بینندگان