arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

واکنش ولایتی به احمدی نژاد: تغییر در رابطه با آمریکا باید از طرف رهبر اعلام شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رهبری در امور بین‌الملل درباره خروج گروهک منافقین از لیست گروههای تروریستی آمریکا گفت: این اقدام نشانه ورشکستگی سیاسی آمریکاست.

علی‌اکبر ولایتی امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه یک گروه ضدبشری و تروریستی را از لیست گروههای تروریستی خارج کنند و این گروه بدنام و دوره‌گرد سیاسی را بپذیرند، نشانه شکست آمریکاست.

وی درباره سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال رابطه با آمریکا نیز گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی مثل گذشته است و هیچ تغییری نکرده و هر تغییری هم در این زمینه بخواهد صورت گیرد باید از طرف مقام معظم رهبری اعلام شود.

ولایتی همچنین درباره مذاکرات ایران با گروه 1+5 اظهار کرد: ایران هیچ‌گاه از ابراز تمایل برای مذاکره خودداری نکرده است و هرگاه آنها اعلام کنند که می‌خواهند مذاکره کنند، ما استقبال می‌کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در برابر این پرسش که "آیا سیاست ایران در مذاکرات تغییر خواهد کرد؟" پاسخ داد: سیاست ایران کاملا ثابت است و آنچه که ایران بر آن پافشاری می‌کند، حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی در چهارچوب ان‌پی‌تی است و ما به آن متعهد هستیم و این سیاست تغییر نمی‌کند.
نظرات بینندگان