arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

معاینه فنی خودروها به سه سال کاهش یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان اینکه تعیین سن معاینه فنی خودروها باید متناسب با جمعیت شهرها باشد، گفت: هم‌اکنون بهترین پیشنهاد برای تعیین سن معاینه فنی، برای شهرهای کوچک پنج سال و برای شهرهای بزرگ سه سال است.

مؤید حسینی‌صدر در گفت‌وگو باخانه ملت، با اشاره اقدامات و اظهارات اخیر مسئولان سازمان حفاظت از محیط‌زیست درباره اجرای طرح‌های جدید مانند طرح مه‌پاشی برای کنترل آلودگی کلانشهرها، تصریح کرد: به طور حتم اجرای این‌گونه طرح‌ها افزون‌بر تحمیل کردن هزینه‌های بالا به مردم، در عمل غیرواقعی و غیرکارشناسی به شمار می‌رود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح مه‌پاشی در تهران تبعات بسیاری را برای شهر و سلامت مردم به‌دنبال دارد، گفت: بر اساس تحقیقات کارشناسان ترکیب شدن گاز نیتروژن با بخار آب موجب ایجاد باران‌های اسیدی  و به تبع‌ آن بروز بیماری‌های تنفسی می‌شود.

وی با اعلام اینکه بهترین راه در شرایط کنونی برای کاهش آلودگی، بهبود و مدیریت حمل و نقل عمومی است، افزود:‌ به‌طور حتم حمایت از تعویض خودروهای فرسوده از سوی مسئولان می‌تواند کشور را در جهت کاهش آلودگی حمایت کند.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه هم اکنون زمان انجام معاینه فنی خودروها مناسب نیست، یاد‌آور شد: در مجلس هشتم نمایندگان تصمیم گرفتند که سن انجام معاینه فنی را از سه سال به پنج ارتقاء دهند، اما هم‌اکنون در اجرا و با توجه به وضعیت فعلی شهرهای بزرگ باید این سن کاهش یابد.

حسینی‌صدر با اشاره به برنامه‌ریزی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس برای کاهش مجدد سن معاینه فنی خودروها، بیان کرد: کمیسیون صنایع و معادن و این فراکسیون در جهت تحقق این موضوع تلاش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعیین سن معاینه فنی خودروها باید متناسب با جمعیت شهرها باشد، تصریح کرد: هم‌اکنون بهترین پیشنهاد برای شهرهای کوچک پنج سال و برای شهرهای بزرگ سه سال است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام اینکه کاهش سن معاینه فنی خودروها موجب کاهش میزان آلودگی در کشور می‌شود، اعلام کرد: مسئولان دولتی و نماندیگان باید برای کاهش سن معاینه تلاش بیشتری داشته باشند.

افزایش سن معاینه فنی خودروها اسفندماه سال ۸۹ همزمان با تغییر کلی قانون راهنمایی و رانندگی از دو به ۵ سال افزایش یافت، این مساله مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان محیط زیست و شهرداری تهران واقع شد اما تاکنون با وجود تعاملات صورت گرفته هنوز اصلاحاتی در آن دیده و اجرا نشده است
نظرات بینندگان