arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

مدیرمسئول روزنامه شرق فردا آزاد می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با تامین وثیقه 50 میلیون تومانی مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق فردا آزاد می شود.

به گزارش مهر، چهارم مهرماه بود که کاریکاتور هادی حیدری برای روزنامه شرق دردسرساز شد. بعد از انتشار این کاریکاتور پدرام پاک‌آئین مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد صبح پنجم مهرماه سال جاری اعلام کرد: روز گذشته به محض درج کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه شرق اخطار کتبی خطاب به مدیرمسئول این روزنامه ارسال شد و موضوع به دادستان عمومی و انقلاب تهران هم برای رسیدگی اعلام شده است.

در این کاریکاتور کارتونی نقاشی شده که افراد به جای بستن سربند به روی پیشانی سربندها را به روی چشمان خود می بندند و وزارت ارشاد این نقاشی را توهین به ارزشهای دفاع مقدس عنوان کرده است.
 
پس از اظهارات این مقام مسئول در وزارت ارشاد، حسینی وزیر ارشاد هم اعلام کرد: نظر ما توقیف روزنامه شرق است و آن را به دادستانی اعلام کرده و در جلسه هیئت دولت با وزیر دادگستری مذاکره کرده‌ام.
 
هنوز چند ساعتی از گفته های وزیر ارشاد نگذشته بود که دادستانی تهران با بازداشت مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق به ادامه اما و اگرها خاتمه داد و روزنامه شرق هم توقیف شد.
 
قرار بود رحمانیان تا روز دادگاه با قرار وثیقه 50 میلیونی آزاد شود ولی پایان وقت اداری در روز چهارشنبه موجب شد تا رحمانیان دو روزی را میهمان اوین باشد. امروز شنبه 8 مهرماه با باز شدن ادرارات پرونده رحمانیان به جریان افتاد.

علیزاده طباطبایی وکیل مدافع این متهم می گوید: امیدواریم این متهم فردا آزاد می شود ولی شهاب الدین طباطبایی مشاور مدیرمسئول روزنامه شرق اعلام کرده است که رحمانیان قطعا فردا آزاد می شود.

اولین شماره روزنامهٔ شرق در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۸۲ با مدیرمسوولی مهدی رحمانیان منتشر شد. تحریریهٔ این روزنامه، تحریریهٔ سابق یکی از ضمیمه‌های روزنامه همشهری با نام "همشهری جهان" بود که با روی کار آمدن دومین دورهٔ شورای شهر تهران و انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان شهردار و تغییراتی که در مدیریت روزنامهٔ همشهری بوجود آمد مجبور به استعفا شدند.
 
این روزنامه یکبار دیگر در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۸۲ از سوی شعبهٔ ۶ دادسرای ویژهٔ کارکنان دولت توقیف و در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۲ رفع توقیف شد و بار دوم در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ مجدداً خبر توقیف آن انتشار یافت که علت آن چاپ یک کاریکاتور در صفحه پایانی شماره ۸۵۳ روز پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۵ عنوان شد. در این کاریکاتور تصویری از یک خر در برابر یک اسب در صفحه شطرنج کشیده شده بود.
نظرات بینندگان