arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

یک مقام مسئول: تجهیز حوزه‌های امتحانات نهایی به سیگنال یاب

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه تأمین امنیت امتحانات نهایی برعهده نیروهای فراجا قرار گرفته است، گفت: «فراجا در حوزه‌های آزمون بزرگسالان تأمین امنیت را برقرار می‌کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: محسن زارعی در نشست ستاد عالی آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ با بیان اینکه دو میلیون نفر در امتحانات نهایی خردادماه شرکت می‌کنند، گفت: در مرحله طراحی سوالات، قرنطینه کامل طراحان سوال انجام و در مرحله اجرا، تمام پیش بینی‌های لازم برای تأمین امنیت آزمون‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل حفاظت آزمون، مصوبه شورای عالی امنیت کشور را دارد افزود: دستگاه‌های امنیتی و خدمات رسان در ایام امتحانات نهایی وظایفی را بر عهده دارند.

آماده‌باش نیروی انتظامی در روز‌های برگزاری آزمون‌های نهایی

زارعی با بیان اینکه تأمین امنیت آزمون‌ها بر عهده وزارت کشور و استانداران است ادامه داد: با رصد فضای مجازی و شبکه‌هایی که قصد سودجویی و ترویج رفتار‌های متقلبانه دارند برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت حوزه‌های آزمون توسط فراجا انجام می‌شود گفت: در حوزه‌هایی که دانش‌آموزان حضور دارند نیازی به حضور فراجا نیست، در حوزه‌هایی که مخصوص بزرگسالان است حضور فیزیکی فراجا لازم است و شاهد آماده باش امنیتی نیرو‌های انتظامی و پایداری آب و برق در روز‌های برگزاری آزمون و پایداری اینترنت در حوزه‌های تصحیح نیز خواهیم بود.

لزوم تجهیز حوزه‌های امتحانی به دوربین مداربسته و سیگنال‌یاب

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی باید مجهز به دوربین مدار بسته، سیگنال یاب و راکت برای بررسی بدنی باشند گفت: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش از مدارس گرفته تا دانشگاه فرهنگیان و سالن‌های ورزشی برای برگزاری امتحانات نهایی به کارگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه راهنمای عمل همراه با توصیه‌ها درباره امتحانات نهایی در سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منتشر شده و در اختیار مدرس قرار گرفته است افزود: یک راهنمای عمل هم برای معلمان تدوین و ارائه کرده‌ایم.

دانش‌آموزان نگران طراحی سوالات نباشند

زارعی با بیان اینکه چارچوب طراحی سوالات در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار گرفته است ادامه داد: دانش‌آموزان و خانواده‌ها نگران طراحی سوالات نباشند، زیرا بر اساس کتاب‌های درسی انجام شده و معلمانی مانند معلم خود دانش آموز سوالات را بر اساس خزانه سوالاتی که موجود است طراحی می‌کند.

وی با بیان اینکه در چارچوب کتاب درسی و درسی که معلم داده از دانش آموز آزمون گرفته می‌شود گفت: دانش‌آموزانی که به خوبی مطالعه کرده باشند در آزمون موفق می‌شوند، نباید مطالعه برای امتحانات نهایی در شب امتحان انجام شود.

لو رفتن سوالات غیرممکن است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لو رفتن سوالات را نخواهیم داشت، تاکید کرد: ممکن است در حین آزمون افرادی از صفحه امتحان عکس بگیرند که این انتشار سوالات است و با لو رفتن متفاوت است و تدابیری را برای این کار اتخاذ کرده‌ایم و اگر در پاسخ‌نامه فردی هم دچار شک شویم، او را مجدد به آزمون دعوت می‌کنیم.

نظرات بینندگان