arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی فیلم کمدی فسیل

درباره فیلم: اسماعیل، سعید  و صفا که سه دوست و عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند، برای معروفیت و موفقیت تلاش می‌کنند. اسماعیل (ملقب به اسی) در آرزوی اجرای موسیقی برای شاه است؛ اما صفا گرایش چپ دارد و با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند محبوبیتی بین مردم کسب کند؛ در ادامه فیلم هر سه آنها به زندان می‌افتند...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم: فسیل

کارگردان:کریم امینی

تهیه کننده: سید ابراهیم عامریان

تاریخ انتشار: 24 اسفند 1401

امتیاز (imdb): 5.4

 

بازیگران: بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا، الناز حبیبی، الهه حصاری، بابک کریمی، سید جواد هاشمی و ...

 

درباره فیلم: اسماعیل، سعید  و صفا که سه دوست و عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند، برای معروفیت و موفقیت تلاش می‌کنند. اسماعیل (ملقب به اسی)  در آرزوی  اجرای موسیقی برای شاه است؛ اما صفا گرایش چپ دارد و با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند محبوبیتی بین مردم کسب کند؛ در ادامه فیلم هر سه آنها به زندان می‌افتند...

اسی که در راه رفتن به قصر شاه است طی تصادفی به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد به هوش می‌آید، زمانی که شاه رفته و جمهوری اسلامی سر کار است.

او متوجه می‌شود نامزدش فرنگیس ازدواج کرده ، دوست صمیمی اش ،سعید، نیز با خواهرش ازدواج کرده  و عضو کمیته شده است. 

صفا به سازمان مجاهدین خلق پیوسته است. او حالا مورد اتهام اطلاعات قرار گرفته است...

 

فسیل فیلم کمدی، درام ایرانی به کارگردانی کریم امینی،محصول سال ۱۳۹۹ است. 

 

حاشیه سریال

به گفته نویسنده، یک سکانس شامل سانسور بوده است و چند ثانیه به کل حذف شده است.فیلمنامه اولیه این فیلم توسط کریم امینی، علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته شده و نگارش نهایی آن را حمزه صالحی انجام داده است.

 

گیشه

در هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۲، فسیل با ۱۷۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان فروش و ۴۲۰ هزار تماشاگر، اولین فیلم سینمای ایران شد که بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان فروخت.

فسیل در ادامه با ثبت رکورد فروش ۲۳۰ میلیارد تومانی، توانست پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران حتی با درنظر گرفتن نرخ تورم در اولین اکران خود باشد. در ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ تعداد مخاطبان فسیل از رقم ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر عبور کرد و این فیلم توانست بعد از ۱۴ سال رکورد مخاطبان فیلم «اخراجی ها 2»  را بشکند و پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال اول اکران شد.

 

منتقدان

منتقدان کیهان فیلم را به دلیل نفوذ فرهنگ غرب و شبیه بودن به ژانر فیلم فارسی قبل از انقلاب 1357 نقد کرد.منتقدشبکه چهار دربارهٔ فروش زیاد فیلم گفت: «اگر تماشاگر نخواهد فسیل ببیند، به دیدن کدام فیلم برود که توهین به مخاطب نباشد؟»

 

نظرات بینندگان