arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

خبر خوش براي سربازان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان وظيفه عمومي با اعلام خبر خوش تقريبا جديدي براي سربازان اعلام كرد كه قانون جديد، شرايط بهتري را براي سربازان پيش‌بيني کرده است. تسهيلات جديد بيش از همه چيز در زمينه ادامه تحصيل مشمولان در مقاطع مختلف دانشگاهي محسوس است.

آنگونه كه مقام ارشد سازمان وظيفه عمومي گفته است از زمان اجراي قانون جديد ديگر منعي براي ادامه تحصيل مشمولان وجود ندارد و فارغ‌التحصيلان يک سال فرصت دارند که بعد از اتمام تحصيلشان خود را براي انجام خدمت وظيفه عمومي معرفي کنند. شرط کنکور هم براي ورود به دانشگاه مشمولان برداشته شده است و آنان به هر نحوي كه وارد دانشگاه‌ شوند مي‌توانند معافيت تحصيلي بگيرند. مقام‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا به دانشجويان توصيه كرده اند كه سريعتر به دفاتر پليس + 10 مراجعه كنند تا سازمان بتواند پيش از پايان مهرماه اقدامات لازم براي آنان را انجام دهد. در اين بين يكي از ابهام‌هاي موجود در خصوص خدمت وظيفه، امكان احتمالي تحصيل دانشگاهي درحين سربازي است كه روز گذشته هم رئيس و هم جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين خصوص گفتند كه قانون به هيچ وجه چنين اجازه‌اي را نداده و بنابراين امكان ادامه تحصيل همزمان با طي دوران سربازي وجود ندارد.

کاهش 80 درصدي مراجعه حضوري
سردارسيد حميد صدرالسادات ظهر شنبه در حاشيه ديدار مردمي در جمع خبرنگاران از کاهش 80 درصدي مراجعه حضوري نسبت به سال گذشته به سازمان وظيفه عمومي ناجا خبر داد و گفت: مراجعه حضوري مشمولان به شکل محسوسي کاهش پيدا کرده که علت آن نيز همين اقداماتي است که طي سال‌هاي اخير به شکل غيرحضوري و از طريق تلفن گويا ‏، فعال شدن پايگاه فرهنگي سرباز، سامانه الکترونيکي و همچنين سامانه پيامک به شهروندان ارائه کرده‌ايم.وي با تاکيد بر اينکه سازمان وظيفه عمومي پرمخاطب ترين ارگاني است که با تمام خانواده‌ها ارتباط مستقيم دارد، بيان کرد: روزانه 500 تا 700 نفر به اين سازمان مراجعه حضوري دارند. رئيس سازمان وظيفه عمومي با اشاره به اينکه تلاش سازمان بر اين است که به گونه اي خدمات و اقدامات خود را به متقاضيان ارائه دهد که هم وقت کمتري صرف شود و هم اينکه کيفيت و سرعت ارايه خدمات را افزايش يابد.وي با تاکيد بر اينکه نمي‌توان تعداد مراجعات را به سازمان کاهش داد يا به صفر رساند، تصريح کرد: مراجعاتي نظير شرکت در شوراي پزشکي ورسيدگي به امور کفالت بايد به شکل حضوري صورت گيرد.صدرالسادات گفت: در حال حاضر بهترين خبر خوشي که مي‌توانم به سربازان بدهيم که البته در گذشته نيز مطرح شده بود، اين است که شرايط و ضوابط قانون جديد، شرايط بهتري را براي سربازي آنان پيش‌بيني کرده است.

منعي براي ادامه تحصيل مشمولان وجود ندارد
وي با بيان اينکه اين تسهيلات در زمينه تحصيلات عالي محسوس‌تر است، گفت: از زمان اجراي قانون جديد ديگر منعي براي ادامه تحصيل مشمولان وجود ندارد و فارغ‌التحصيلان يک سال فرصت دارند که بعد از اتمام تحصيلشان خود را براي انجام خدمت وظيفه عمومي معرفي کنند. به گفته رئيس سازمان وظيفه عمومي در حال حاضر براي شرايط ورود به دانشگاه مشمولان نيز شرط کنکور برداشته شده و آنان در صورت پذيرش در موسسات آموزش عالي و دانشگاه‌هاي مورد تاييد وزارت علوم مي‌توانند نسبت به دريافت معافيت تحصيلي اقدام کنند.

22 مهر زمان تعويض
کارت‌هاي پايان خدمت قديمي

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا زمان تعويض کارت‌هاي پايان خدمت قديمي را از اواخر مهرماه امسال اعلام کرد و از شهروندان درخواست کرد از مراجعه خودسر به اين سازمان خودداري کنند و بر اساس جدول زمانبندي که اعلام مي‌شود براي سهولت و پيشرفت کار به اين سازمان مراجعه کنند. ‌در اين رابطه جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا آغاز طرح تعويض كارت‌هاي پايان خدمت را از 22 مهرماه سال جاري اعلام كرد وگفت: بر اين اساس دارندگان كارت‌هاي معافيت سال‌هاي 85 تا 90 مي‌توانند با مراجعه به دفاتر پليس + 10 درخواست تعويض كارت پايان خدمت قديمي خود با كارت هوشمند را ارائه دهند. در خصوص دارندگان كارت‌هاي پايان خدمت پيش از سال 85 زمان‌بندي جديد در آينده اعلام خواهد شد. علاوه بر اين مراحل صدور كارت‌المثني فرايند متفاوتي با طرح تعويض دارد و متقاضيان دريافت كارت‌المثني ‌بايد به دفاتر پليس + 10 مراجعه و كارت‌المثني خود را دريافت كنند. از اين رو لازم نيست كه افراد براي دريافت كارت‌‌المثني به يگان‌هاي خدمتي خود مراجعه كنند.

امکان خدمت تمام سربازان در محل سکونت وجود ندارد
از سوي ديگر صدرالسادات با تاکيد بر اينکه امکان خدمت تمام سربازان در محل سکونتشان وجود ندارد‏، ادامه داد: اينکه حتما همه سربازان در محل سکونتشان به کار گرفته شوند، امکانش وجود ندارد چرا که در خصوص سربازان مورد نياز در مرزباني يک استان، تعداد نيروي بيشتري از سربازان آن استان نياز باشد که بنابراين طبيعي است که بايد اين تعداد نيرو را از شهرهاي ديگر تامين کرد.سردار صدرالسادات در پايان خاطرنشان کرد: مرکز رسيدگي به امور پزشکي مشمولان خارج از کشور در دوبي نيز راه‌اندازي شده است و همچنين اخيرا بيمارستاني در دوبي با همکاري جمعيت هلال‌احمر به عنوان بيمارستان تخصصي اين کار مشخص شد که مشمولان خارج کشور براي رفع امور پزشکي خود مي‌توانند به اين بيمارستان مراجعه و مدارک و سوابقشان از اين طريق به دست ما برسد.

صدور معافيت تحصيلي براي دانش‌آموزان
در همين حال جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از صدور معافيت تحصيلي براي دانش‌آموزاني كه به سن 17 سال تمام ( 18 سال) رسيده‌اند با هماهنگي وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

سردار ابراهيم كريمي در اين باره گفت: بر اساس قانون ما بايد براي دانش‌آموزاني كه به سن 17 سال تمام مي‌رسيدند، معافيت تحصيلي دانش‌آموزي صادر مي‌كرديم كه امسال، مقرر شد براي آن دسته از دانش‌آموزاني معافيت تحصيلي صادر شود.جانشين رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه اين امر طي توافق و هماهنگي‌ با آموزش و پرورش و با هدف جلوگيري از اقدامات بعدي سازمان براي اعزام اين افراد صورت گرفت، خاطر نشان كرد: اين افراد نيز مي‌توانند همانند دانشجويان براي دريافت معافيت تحصيلي به دفاتر پليس + 10 مراجعه و از آنجا درخواست خود را كامل كنند.به گفته وي در اين صورت ديگر براي دانش‌آموزاني كه وارد 18 سالگي شده‌اند غيبت لحاظ نمي‌شود و آنان مي‌توانند تا سقف سنواتي كه برايشان تعيين شده، ادامه تحصيل بدهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یحیی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
12
قبلا برای معافیت تحیصیلی دانشجویان از طریق خود دانشگاه اقدام می شد و نیازی به مراجعه به پلیس + 10 و صرف هزینه و زمان نبود. الان برای یک معافیت، دانشجو چند روز زمان می گذارد، جدا از هزینه رفت و آمد، حدود 5 هزار تومان فقط پلیس+10 می گیرد.
حالا اعلام می کنند که دانش آموزان هم باید برای گرفتن معافیت تحصیلی به پلیس+10 مراجعه کنند. واقعا این کار چه ضرورتی دارد، قبلا چرا این طور نبود؟
آقایان راه بهتری برای افزایش درآمد پلیس+10 ندارند؟

انتخاب خواهشا منتشر کن!!
نظرات بینندگان