arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ارتش یمن می‌گوید یک پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه اعلام کرد که ارتش یمن عصر دیروز یک فروند پهپاد آمریکایی را در حالی که در حال انجام اقدامات خصمانه در حریم هوایی استان مأرب بود، سرنگون کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه اعلام کرد که ارتش یمن عصر دیروز یک فروند پهپاد آمریکایی را در حالی که در حال انجام اقدامات خصمانه در حریم هوایی استان مأرب بود، سرنگون کرده است.
 
 سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن (صنعاء) امروز جمعه اعلام کرد که ارتش یمن عصر دیروز یک فروند پهپاد MQ9 آمریکایی را در حالی که در حال انجام اقدامات خصمانه در حریم هوایی استان مأرب بود، سرنگون کرده است.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این چهارمین پهپادی است که در جریان نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از غزه سرنگون شده است.
 
یحیی سریع گفت که این پهپاد هدف موشک زمین به هوای ساخت کشور یمن قرار گرفته و تصاویر آن به زودی منتشر خواهد شد.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آمادگی کامل نیروهای مسلح یمن در تمامی سطوح زمینی، دریایی و هوایی خبر داد و گفت که تمامی تلاش های دشمن با شکست مواجه خواهد شد.
 
منابع خبری یمنی بامداد امروز از ره‌گیری و انهدام یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو 9 ریپر» در استان مأرب واقع در شمال شرق یمن خبر دادند.
 
ارزش تقریبی این پهپاد 32 میلیون دلار آمریکا و ساخت شرکت «جنرال اتمیکس» است و پیش از این نیز چندین مرتبه پدافند هوایی یمن موفق به ره‌گیری و انهدام آن شده بود.
نظرات بینندگان