arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

احمدی‌نژاد: مذاکرات ۱+۵ در گرو انتخابات آمریکاست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ گفت، بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، گفت‌وگوهای هسته‌ای پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان با مجری‌گری فرید زکریا گفت: مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران پس از انتخابات آمریکا موثرتر خواهد بود. در طول سال‌ها شاهد بوده‌ایم همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هیچ تصمیم مهمی اتخاذ نمی‌شود. قطعا بعد از انتخابات، فضا باثبات‌تر خواهد بود و اتخاذ تصمیمات مهم و اعلام آنها امکان‌پذیر می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: نشست بر سر برنامه هسته‌ای ایران با گروه 1+5 پس از انتخابات نوامبر آمریکا، به تصمیم بسیار مهمی منجر خواهد شد.

وی سپس اظهار داشت: ما چهار پیشنهاد ارائه کرده‌ایم و به مذاکرات پایبندیم. امیدواریم بتوانیم گام‌هایی رو به جلو نیز اتخاذ کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از مصاحبه خود با سی‌ان‌ان درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: نگران نیستم که اقدام اسرائیل به تغییر سیاست‌های ایران منجر شود.

احمدی‌نژاد هر نوع اقدام علیه ایران را به حملات تروریست‌هایی که (در ایران) بمب منفجر می‌کنند و یا مقامات ایرانی را ترور می‌کنند، تشبیه کرد و گفت: آیا (با این اقدامات) ایران نابود می‌شود؟ خیر. ما رژیم صهیونیستی را در سطح بمب‌گذاران،‌ جانی‌ها و تروریست‌ها می‌دانیم. حتی اگر فرضا آنها کاری انجام دهند، اساسا ما را تحت تاثیر قرار نخواهند داد.

رئیس جمهور گزارش‌های مربوط به تزلزل و لغزش در اقتصاد ایران را رد کرد و گفت، تحریم‌ها به تجارت اقتصادی ما آسیب وارد نکرده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های اروپایی در حال تجارت با ما هستند. برخی از آنها مخفیانه با ما فعالیت می‌کنند. در واقع،‌ آنها این کار را پنهانی انجام می‌دهند اما به هر حال با ایران تجارت می‌کنند. شما برخی اخبار را می‌شنوید و باور می‌کنید اقتصاد ایران اکنون دچار هرج‌ومرج شده اما چنین نیست.

رئیس جمهور در بحث سوریه نیز بار دیگر موضوع درخواست از بشار اسد برای کناره‌گیری از قدرت را رد و تاکید کرد: گروهی که اعضاء‌ آن شامل نمایندگان مصر، ترکیه، ایران و عربستان سعودی باشند می‌توانند به مذاکرات صلح کمک کنند و انتخاباتی ملی در این کشور برگزار کنند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، فرید زکریا،‌ تحلیلگر مسائل خارجی خطاب به احمدی‌نژاد گفت، سخنان وی درباره نابودی و محو اسرائیل از نقشه، مردم آمریکا و سایر نقاط دنیا را نگران می‌کند و شائبه اقدام ایران در تولید بمب هسته‌ای و استفاده از آن علیه اسرائیل را تقویت می‌کند. احمدی‌نژاد در پاسخ به این اظهارنظر گفت: ما با تمام ملت‌ها دوست هستیم.

وی افزود: خود شما، به عنوان خبرنگار و عضوی از رسانه باید بدانید که احمدی‌نژاد کاملا محبوب است و همه را دوست دارد. من هفت سال است که به این سئوال شما جواب داده‌ام.

فرید زکریا در پاسخ گفت: شما هر بار طوری به سئوالات پاسخ می‌دهید که تردیدهای بیشتری ایجاد می‌شود. مشکلی که مردم دارند این است که شما درباره حذف صحبت می‌کنید. شما از محو کردن می‌گویید.

رئیس جمهور ایران در جواب اظهار داشت:  شما چطور وانمود می‌کنید که از طرف مردم صحبت می‌کنید؟ در چه کسانی شک ایجاد می‌کند؟ مردم به شما رای اعتماد داده‌اند تا نماینده دیدگاه همه آنها باشید؟ بیایید همین حالا به خیابان‌های نیویورک برویم و با مردم مصاحبه کنیم، ببینیم چه می‌گویند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
6
رئیس جمهور گزارش‌های مربوط به تزلزل و لغزش در اقتصاد ایران را رد کرد و گفت، تحریم‌ها به تجارت اقتصادی ما آسیب وارد نکرده است . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دلار 3100 تومن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان