arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

باهنر: دشمن اصلی دولت توهمات احمدی نژاد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ تاکنون به غیر از دو تشکیلات هیچ کدام از تشکل‌ها کاندیدای خود را تعیین و اعلام نکرده‌اند اما جامعع اسلامی مهندسین کارگروهی را تشکیل داده تا شاخصه‌ها و مصادیق کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی را بررسی کند و نتیجه را به شورای مرکزی اطلاع دهد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه،‌ دفاع مقدس را درخشان‌ترین مقطع انقلاب اسلامی دانست و  گفت: بعد از پایان جنگ علی رغم تلاش نظام بین الملل حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا  نشد لذا دفاع مقدس ایران اسلامی را از تجاوز دشمن بیمه کرد.

باهنر تصریح کرد: یکی از دلایلی که امروز دشمن جرات حمله به کشورمان را ندارد، شکست سنگین و خفت باری بود که در جنگ تحمیلی به آنان وارد شد.

* عملکرد اتاق مبادلات ارزی از نظر جلب مشتری خوب بوده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازار ارز و سکه و عملکرد اتاق مبادلات ارزی اظهار داشت: دولت و بانک مرکزی به کالاهایی غیر از اولویت یک و دو، ارزی تخصیص نمی‌دادند و این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی افزود: نیازهای کشور در اولویت یک و دو خلاصه نمی‌شود و باید برای سایر نیازها اعم از خدمات و کالاها ارز تخصیص داده شود بنابراین دولت تصمیم گرفت با ایجاد اتاق مبادلات ارزی به کالاهای اولویت چهار و پنج هم ارز تخصیص دهد.

باهنر با بیان این مطلب که در چند روز اول اتاق مبادلات ارزی از نظر جلب مشتری خوب عمل کرده است، گفت:‌ براساس آخرین آمار منتشر شده بیش از 100 میلیون دلار در این اتاق مبادله صورت گرفته است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: اگر قرار باشد که نرخ ارز غیر رسمی، نرخ ارز رسمی را رهبری کند مشکلاتی ایجاد می‌شود و در جلسه‌ای که با دولتی‌ها داشتیم قرار شد تا آنان برای نیازهای غیر اولویت دار هم چاره‌ای بیاندیشند.

باهنر با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت‌ها مصنوعی است، تصریح کرد:‌ در حال حاضر معامله‌های بسیار اندکی انجام می‌شود البته دولت تمهیداتی را اندیشیده که بتواند اولویت‌های بعدی را پاسخ دهد.

* فشار تحریم‌ها به حدی نیست که بازار آشفته ارز و طلا را ایجاد کند

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان تصریح کرد: فشار تحریم‌ها زیاد است،‌ اما در حدی نیست که بتواند بازار آشفته ارز و طلا را در کشور ایجاد کند؛ دولت باید به کمک سایر قوا تمهیداتی را بیاندیشد تا جلوی افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها را بگیرد.

* تشکیل کارگروه انتخاباتی در جامعه اسلامی مهندسین

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های انتخاباتی این حزب و حضور ناطق نوری در انتخابات آتی اظهار داشت: فضای سیاسی کشور از نظر شفافیت حضور کاندیداهای احتمالی غبار آلود و مبهم است و جریان‌های سیاسی تلاش دارند که به فرد مورد نظر خود برسند.

وی ادامه داد: بعضی کاندیداها به صورت شخصی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و سفرهای استانی می‌روند و تلاش دارند نظر سایرین را به خود جلب کنند.

باهنر افزود: تاکنون به غیر از دو تشکیلات هیچ کدام از تشکل ها کاندیدای خود را تعیین و اعلام نکرده‌اند اما جامعع اسلامی مهندسین کارگروهی را تشکیل داده تا شاخصه‌ها و مصادیق کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی را بررسی کند و نتیجه را به شورای مرکزی اطلاع دهد.

وی درباره حضور ناطق نوری به عنوان کاندیدا در یادهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا به حال هر آنچه را که به صورت مستقیم و غیر مسقیم شنیده ایم گفته شده که ناطق آمادگی برای حضور در صحنه را ندارد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی و علی اکبر جوانفکر و همچنین رایزنی‌های رئیس جمهور برای آزادی جوانفکر گفت: در قانون اساسی، شهروندان در مقابل قوانین موضوعی کشور یکسان هستند و باید با تمامی افرادی که مرتکب مجازات می‌شوند برخورد شود.

*فرزندان هاشمی مستقل از خانواده باید در برابر قانون پاسخگو باشند

وی ادامه داد: درباره فرزندان هاشمی نیز فکر می‌کردم که باید زودتر این کار انجام شود و فرزندان وی، مستقل از خانواده باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

باهنر با بیان اینکه از دستگاه قضایی انتظار برخوردی عادلانه را دارد، اظهار داشت: معتقدم که به غیر از قوه قضاییه نباید کسی به این مسئله وارد شود اما گاهی در این گونه مسائل دچار افراط و تفریط می‌شویم.

باهنر افزود: باید با شهروندان کشور یکنواخت برخورد شود و اگر کسی جرمی را انجام می‌دهد باید مجازات شود.

*هاشمی سرنوشت سیاسی‌اش را از بستگانش جدا کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هاشمی باید خود و سرنوشت سیاسی‌اش را از بستگانش جدا کند و گره زدن سرنوشت هاشمی به فرزندانش اشتباه است؛ و نباید از طرف مسئولان نیز چنین اتفاقی بیافتد.

وی افزود: هاشمی هم باید این مسئله را رعایت کند البته وی در طول این مدت برخورد متعادلی داشته است.

باهنر درباره جوانفکر هم گفت: همانگونه که سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد اگر طرفداران جوانفکر و یا رئیس جمهور فکر می‌کنند که راه حقوقی برای آزادی وی وجود دارد می‌توانند اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباه اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: قانون انتخابات یکی از قوانین اساسی و مهم کشور است و معتقدم که چون مجلس خودش نتیجه انتخابات است اگر قانون انتخابات از دسترسی مجلس دور باشد بهتر است.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات از ابتدای انقلاب تا کنون بارها اصلاح شده است، افزود: باید اختیارات دولت هم در برگزاری انتخابات محدودتر شود تا شاعبه‌ای در این باره ایجاد نشود.

باهنر تصریح کرد: اخیرا مقام‌معظم رهبری چند عنوان را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند که انتخابات هم یکی از موارد آن است.

وی با اشاره به طرحی که تعدادی از نمایندگان به هیئت رئیسه تقدیم کرده‌اند، اظهار داشت: در جلسه اخیر مجلس شورای اسلامی این طرح اعلام وصول شد اما باید بحث و بررسی بیشتری صورت گیرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد:‌ تردید دارم که این قانون به انتخابات خرداد 92 برسد اما در هر صورت اصلاح قانون انتخابات امری ضروری و لازم است و باید انجام شود.

*رئیس دولت مدعی است همه قوا و مسئولان، دولت را محاصره کرده‌اند
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت از برخی شخصیت‌ها به  عنوان دشمن خود نام می‌برد، به نظر شما مهمترین و بزرگترین دشمن دولت چه کسی است، افزود: هنگامی که با رئیس دولت صحبت می‌کنیم از مجموعه تلاش‌های پیدا و پنهانی که علیه دولت انجام می‌شود گله دارد و مدعی است که همه قوا و مسئولان، دولت را محاصره کرده‌اند.

* دشمن اصلی دولت توهمات است
باهنر ادامه داد: از طرف دیگر سایر مسئولان هم بر انجام وظایف قوا تاکید دارند و فردی که بیشتر از اختیارات خود طلب کند دچار توهم توطئه می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور بارها به مجلس و قوه قضاییه ایراد می‌گیرد که کار خلاف قانون اساسی انجام می‌دهند و ما هم در شورای نگهبان سوال می‌کنیم و این شورا تفسیر دیگری را دارد.

وی تاکید کرد: هر فردی که خود را مفسر قانون اساسی بداند دچار توهم می‌شود؛ هر دولتی مخالفین و موافقینی دارد و به رقبا هم توصیه می‌کنیم که کینه ورزی نکنند چرا که فضای کشور، فضای گفتگو است و به نظرم دشمن اصلی دولت توهمات خودش است.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری علی لاریجانی گفت:‌ لاریجانی تا به حال گفته که قصدی ندارم اما بهتر است این سوال را از خودش بپرسید.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره لزوم تشکیل دولت وحدت ملی تصریح کرد: گاهی اوقات سیاسیون واژه‌هایی را به کار می‌برند که تعریف دقیقی از آن ارائه نمی‌کنند.

* باید تعریف دقیقی از تشکیل دولت وحدت ملی ارائه شود تا بتوان درباره آن نظر داد
وی ادامه داد: زمانی خاتمی جامعه مدنی را مطرح کرد و برداشت‌های متفاوت و متضادی از این مسئله می‌شد اما به نظرم باید تعریف دقیقی از تشکیل دولت وحدت ملی ارائه شود تا بتوان درباره آن نظر داد.

باهنر ادامه داد: جامعتین در گذرگاه انتخابات مجلس نهم اصولگرایی را تعریف کردند و افرادی هم که دولت وحدت ملی را مطرح می‌کنند باید توضیح بدهند که منظورشان چیست؛ اگر منظور از دولت وحدت ملی آشتی ضد انقلاب با انحرافی، فتنه‌گر و سایر نیروها است باید بگویم که این مسئله مورد قبول قانون، نظام و مردم نیست.

وی تصریح کرد: اما اگر منظور به کارگیری تمامی ظرفیت‌های کشور است ما هم طرفدار این تعریف هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر دادستان کل کشور مبنی بر اینکه به هاشمی رفسنجانی گفته است اگر مهدی فعلا نیاید بهتر است، گفت: این توصیه خوب نبوده است چرا که دادستان باید مدعی العموم باشد و با همه شهروندان به صورت یکنواخت برخورد کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قانون مجازات اسلامی اظهار داشت: مطابق قانون اساسی مکلف هستیم که نظر شورای نگهبان را رعایت کنیم و اگر شورای نگهبان ایراداتی به قوانین بگیرد باید برطرف شوند اما اگر مجلس بر نظر خود اصرار بورزد قانون مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصحلت نظام ارجاع داده می‌شود.

*در پاسخ به باشگاه: یکشنبه هفته آینده موضوع استیضاح وزیر ورزش مطرح می‌شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره استیضاح وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: نمایندگان برای استیضاح وزیر ورزش و جوانان اصرار زیادی داشتند و در آخرین جلسه هم این استیضاح اعلام وصول شد؛ هنگامی که استیضاحی در مجلس مطرح می‌شود ما تلاش می‌کنیم تا در صورت جدی نبودن استیضاح رایزنی‌هایی را با نمایندگان انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان خدمت گذاران و مدیران مجلس فضای عمومی مجلس را ارزیابی می‌کنیم و اگر احساس کنیم که استیضاح به نتیجه نمی‌رسد با نمایندگان رایزنی می‌کنیم تا از استیضاح کوتاه بیایند چرا که استیضاح فضای عمومی کشور، دولت، مجلس و رسانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باهنر تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور موافق استیضاح هیچ کدام از وزرا نیستم اما یکشنبه هفته آینده موضوع استیضاح مطرح می‌شود و اگر تا آن زمان امضاهای نمایندگان کمتر شود استیضاح منتفی می‌شود اما اگر همچنان در استیضاح اصرار داشته باشند این کار انجام خواهد شد.
 
باهنر در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر رئیس جمهور از اختیارات خود برای آزادی جوانفکر استفاده کند آیا مجلس وارد عمل می‌شود یا خیر، اظهار داشت: دولت و مجلس هیچ اختیار قضایی ندارند و در بسیاری  از اوقات هم حتی چنین اختیاراتی در رئیس قوه قضاییه هم نیست، بلکه قاضی به صورت مستقل تصمیم می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس اختیارات قضایی ندارد اما هر شهروند ایرانی می‌تواند از راه قانونی برای آزادی خود استفاده کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره انشقاق جبهه پایداری گفت: از اختلاف و شکاف‌های داخلی راضی نیستیم و فکر می‌کنیم که اگر جریان‌های سیاسی منسجم‌تر باشند به نفع کشور است.

*ممکن است پایداری‌ها رقیب ما باشند اما آنان را متحد می‌پسندیم
باهنر افزود: نظام جمهوری اسلامی به دو یا سه حزب قدرتمند، شناسنامه دار و پاسخگو نیاز دارد و در بعضی مواقع هم ممکن است پایداری‌ها رقیب ما باشند اما آنان را متحد می‌پسندیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایداری ها هم یک تفکر را نمایندگی می‌کنند اما باید یک تفکر تعریف شود و مخاطبین را در فضایی غبارآلود قرار ندهد.

وی درباره اصلاح‌طلبان هم اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید حد و مرز خود را با فتنه و قانون اساسی روشن کنند و چنانچه مواضعی به نفع نظام داشته باشند آرزو می کنیم که آنان نیز متحد باشند.

باهنر تأکید کرد: واقعا نمی‌دانم که در جبهه پایداری انشقاقی صورت گرفته یا نه ؛ چنین آرزوی  هم ندارم.

* آبادگران 8 سال قبل به رقبای هم تبدیل شده‌اند
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ سوالی درباره اینکه آیا آبادگران رقیب جبهه پیروان خط امام و رهبری محسوب می شود یا خیر گفت: نمی‌دانم منظور شما آبادگران 8 سال قبل است یا خیر و اگر منظورتان همین باشد اکثریت آنان به رقبای هم تبدیل شده اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی سوءظن‌ها که حاکی از دخالت آگاهانه دولت و آشفتگی بازار ارز و سکه برای جبران بودجه است، گفت: ممکن است دولت درآمدی هم حاصل از ارز و سکه بدست آورده باشد اما ایجاد چنین سوءظنی را کاملا رد می کنم.

وی ادامه داد: دولت در چند ماه اخیر بیش از 20 میلیارد دلار ارز با نرخ 1226تومان فروخته و افرادی هم سودهای سرشاری برده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس به این عملکرد دولت نقد دارد چرا که بدون نظارت 20 میلیارد تومان ارز فروخته و عده زیادی هم پولدار شده اند و عده‌ای دیگر هم اموال خود را از دست داده‌اند.

* نگرانیم که نقدینگی طی 6 ماه آینده افزایش پیدا کند
باهنر در پاسخ به این سوال که آیا دولت می تواند وضعیت کنونی را مدیریت کند یا خیر گفت: پاسخ این سوال هم بله و هم نه است و بعضی از این اتفاقات نتیجه عملکرد دو یا سه سال گذشته و حتی 7 سال گذشته است و نگرانیم که نقدینگی طی 6 ماه آینده افزایش پیدا کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: افزایش نقدینگی که پشتوانه تولید داشته باشد خوب است اما رشد نقدینگی کنونی براساس سفته بازی و بورس بازی بوده و اگر دولت بخواهد قاطعانه عمل کند سیاست‌های گذشته خود را محروم می‌کند و به نظرم در شرایط کنونی با احتیاط عمل می کند.

*سفر احمدی نژاد به نیویورک مفید و دارای معدل مثبتی بود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برخی اظهارنظرهای صورت گرفته پیرامون ارتباط با آمریکا گفت: صحبت‌های احمدی نژاد را به صورت دقیق رصد نکرده ام اما در مجموع سفر وی به نیویورک مفید و دارای معدل مثبتی بود.

وی افزود: در حال حاضر رسانه‌ها این گونه تبلیغ می‌کنند که مقصر اصلی عدم ارتباط ایران و آمریکا، ایران است و احمدی نژاد مدعی است که می‌خواسته بگوید که آمریکا مقصر این عدم ارتباط است.

وی ادامه داد: مذاکره و یا ارتباط و عدم ارتباط با آمریکا را شورای عالی امنیت ملی می تواند بررسی کند و نهایتا هم مقام معظم رهبری در این باره تصمیم می گیرند و هیچ فرد دیگری این حق را ندارد.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره توقیف روزنامه شرق گفت: برداشت خواننده از کاریکاتور روزنامه شرق مهم است و این قضاوت بر عهده قوه قضاییه بوده و نباید رسانه ها کاری کنند که افکار عمومی متشنج شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درپاسخ به سوالی درباره تغییر و تحولات احتمالی در حزب موتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر وقت تغییر و تحول است و ما باید آمادگی تحویل قدرت را داشته باشیم و موتلفه و مهندسین هم از این مسئله مستثنی نیستند.

باهنر خاطرنشان کرد: احزابی که غروب و طلوع آنان به بیش از یک سال نمی گذرد نیازی به تغییرات ندارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
9
عجب ... چهارسال پیش که یه چیز دیگه می گفتی...
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
11
نه بابا !!!! جهت وزش باد عوض شد؟
شما الان راهنمای راست میزنید به چپ می پیچید.
نظرات بینندگان