arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

یک رئیس‌جمهور دیگر به سرطان مبتلا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از رئیس جمهوری ونزوئلا، آرژانتین و برزیل رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که به سرطان مبتلاست آن هم از نوع پروستات و قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

به گزارش نامه به نقل از بلومبرگ، «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور کلمبیا روز گذشته (دوشنبه) در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور به خبرنگاران گفت که به سرطان پروستات مبتلا شده است و قرار است به زودی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

سانتوس 61 ساله شانس بهبودی کامل خود از این بیماری را 97 درصد دانست و گفت: یک تومور سرطانی کوچک در غده پروستات وی قرار گرفته و وضعیت آن خوب است به طوری که پیش‌رونده و بدخیم نیست.

رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرده که عمل جراحی وی از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و لازم نیست تا مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری را طی این عمل جراحی به فرد دیگری واگذار کند.

پزشکان نیز اعلام کرده‌اند که خطری در این عمل جراحی سانتوس را تهدید نمی‌کند اما پس از پایان عمل وی نمی‌تواند برای چندین هفته‌ از کشور خارج شود.

«هوگو چاوز» رئیس‌جمهور ونزوئلا، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل و «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین از دیگر رهبران آمریکای لاتین هستند که پیش از این به سرطان مبتلا شده بودند.

هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا پیشتر در سخنانی مدعی شد که شاید ایالات متحده آمریکا رهبران چپ‌گرای آمریکای لاتین را به بیماری سرطان مبتلا می‌کند.

چاوز خود مبتلا به بیماری سرطان است و هم‌اکنون طول درمان شیمیایی خود را در کوبا به انجام می‌رساند.

«لولا داسیلوا» رییس‌جمهوری سابق برزیل نیز به بیماری سرطان مبتلا شده است و گفته می‌شود «دیلما روسف» رییس‌جمهوری کنونی برزیل نیز به بیماری سرطان مبتلا بوده است
نظرات بینندگان