arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا انتقادها در زمینه ارسال پیام تسلیت به ایران را نابجا دانست

سخنگوی کمیسیون اروپا انتقادها در زمینه ارسال پیام تسلیت این اتحادیه درپی شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه وی را نابجا توصیف و صریح کرد که این اقدام، یک امر دیپلماتیک مرسوم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: سخنگوی کمیسیون اروپا انتقادها در زمینه ارسال پیام تسلیت این اتحادیه درپی شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه وی را نابجا توصیف و صریح کرد که این اقدام، یک امر دیپلماتیک مرسوم است.
 
پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: در دنیای دیپلماسی تسلیت گفتن به یک کشور زمانی که رئیس و وزیر امور خارجه دولت آن ناگهان از دنیا می‌روند، به ویژه با توجه به حادثه‌ای که در ایران رخ داد، امری مرسوم است.
 
وی با اشاره به پیام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه و عرف دیپلماتیک عنوان کرد که مطلب جدیدی برای افزودن به بیانیه صادر شده، ندارد.
 
سخنگوی کمیسیون اروپا این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاری مطرح کرد که با لحنی اهانت آمیز، پیام‌های تسلیت اتحادیه اروپا در پی درگذشت شهدای خدمت را زیر سوال برد.
 
اریک ممر سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا، پیش از پاسخ استانو، درباره سرزنش کردن اتحادیه به دلیل صدور بیانیه و واکنش به یک رویداد تذکر داد.
نظرات بینندگان