arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

رقیبی برای منابع انسانی؛ این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه شغلی انجام دهد

استارتاپ Apriora از یک هوش مصنوعی مکالمه‌محور به نام «الکس» رونمایی کرده است که می‌تواند وظیفه انجام مصاحبه‌های شغلی را برعهده بگیرد. این استارتاپ به‌تازگی از طریق شتاب‌دهنده Y Combinator توانسته سرمایه اولیه ۲.۸ میلیون دلاری به‌دست آورد. براساس گزارش فوربز، یک شرکت نوپا به نام Apriora قصد دارد با فناوری هوش مصنوعی خود بخش عمده فعالیت‌های منابع انسانی شرکت‌ها را انجام دهد. این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه‌های شغلی را به‌صورت ویدیویی و زنده با متقاضیان انجام دهد و باتوجه به رزومه و پاسخ‌های فرد، بلافاصله به او نتیجه مصاحبه را نیز اعلام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استارتاپ Apriora از یک هوش مصنوعی مکالمه‌محور به نام «الکس» رونمایی کرده است که می‌تواند وظیفه انجام مصاحبه‌های شغلی را برعهده بگیرد. این استارتاپ به‌تازگی از طریق شتاب‌دهنده Y Combinator توانسته سرمایه اولیه 2.8 میلیون دلاری به‌دست آورد.
 
براساس گزارش فوربز، یک شرکت نوپا به نام Apriora قصد دارد با فناوری هوش مصنوعی خود بخش عمده فعالیت‌های منابع انسانی شرکت‌ها را انجام دهد. این هوش مصنوعی می‌تواند مصاحبه‌های شغلی را به‌صورت ویدیویی و زنده با متقاضیان انجام دهد و باتوجه به رزومه و پاسخ‌های فرد، بلافاصله به او نتیجه مصاحبه را نیز اعلام کند.
 
به‌طورکلی الکس قادر است مصاحبه‌ها را با سرعتی بسیار فراتر از آنچه یک انسان می‌تواند انجام دهد مدیریت کند. این هوش مصنوعی همچنین می‌تواند سؤالات خود را براساس پاسخ افراد تغییر دهد تا روند مصاحبه به درستی پیش رود.
 
هوش مصنوعی جدید برای انجام مصاحبه‌های شغلی
 
اگر در لینکدین یا سایت‌های کاریابی به‌دنبال موقعیت شغلی خاصی بوده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ممکن است صدها یا حتی هزاران متقاضی برای این موقعیت درخواست داده باشند. مطمئناً مسئولان منابع انسانی گاهی نمی‌توانند این حجم بالا از رزومه‌ها را در مدت زمان کوتاهی بررسی کنند. اکنون هوش مصنوعی شرکت Apriora قادر است تمامی رزومه‌های دریافتی را در کمترین زمان ممکن بررسی و سپس برای نامزدهای شغلی مناسب وقت مصاحبه تنظیم کند.
 
الکس همانند یک مصاحبه‌کننده معمولی، سؤالات رایج را از متقاضی می‌پرسد و پاسخ‌های او را در همان لحظه می‌سنجد. همچنین هر موقعیت شغلی بسته به نیازمندی‌های شرکت سفارشی می‌شوند تا این هوش مصنوعی بتواند رزومه و پاسخ‌ها فرد را با آن تطبیق دهد.
 
الکس می‌تواند بسته به زمان دردسترس‌بودن متقاضیان، زمان مصاحبه‌ها را مدیریت کند تا بدین صورت بتوان با تمام واجدین شرایط آن موقعیت شغلی مصاحبه کرد. این امر می‌تواند از نادیده‌گرفتن رزومه‌ افراد مناسب جلوگیری کند، چرا که مدیران نیروی انسانی معمولاً شاید نتوانند تمامی رزومه‌ها را بررسی کنند.
 
استارتاپ Apriora در سال 2023 توسط «آرون وانگ» (Aaron Wang) و «جان رایتل» (John Rytel) تأسیس شد و خود این شرکت مراحل اولیه مصاحبه‌های شغلی را از طریق الکس انجام می‌دهد. این استارتاپ به‌تازگی توانسته از طریق Y Combinator حدود 2.8 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کند.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان