arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

سردار رادان از "پشت پرده بازار ارز" می گوید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشين فرمانده ناجا ضمن تشريح برخي از اقدامات پشت پرده نوسانات بازار ارز از شناسايي متخلفان در اين حوزه خبرداد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان درباره مباحث مطرح‌شده پيرامون اقدامات خلاف عده‌اي و تاثير آن بر نوسانات بازار ارز گفت: نابساماني بازار ارز صرفا به دليل وجود اين افراد نيست و داراي بخش‌هاي مختلفي است كه من تنها مي‌توانم در مقوله خودمان در پليس وارد شوم.

به گفته رادان بخش‌هايي از اين نابساماني‌ها قطعا مربوط به تخلفات عده‌اي است، اما نمي‌توان گفت كه صرفا اين اقدامات توسط آنان انجام شده است.

وي با اشاره به جلسه چندي پيشي كه در وزارت كشور پيرامون اين موضوع برگزار شده بود گفت: در اين جلسه به جمع‌بندي خوبي رسيديم.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه اقدامات متقلبانه، متخلفانه و مجرمانه در اين حوزه به وجود آمده است گفت:‌ هميشه وقتي يك بستري ايجاد مي‌شود، عده‌اي متخلف و مجرم نيز خودشان را به اين بستر مي‌چسبانند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تشكيل كارگروه‌هايي براي شناسايي اين افراد گفت: كار شناسايي رو به اتمام است و تحقيقا مي‌توان گفت كه اكثر متخلفان و مجرمان در اين موضوع شناسايي شده‌اند كه البته زياد هم نيستند، اما معتقديم كه حتي يك نفر هم زياد است.

وي با اشاره به اين كه برخي از اقدامات انجام‌شده در بازار ارز را به نوعي قماربازي است گفت: متاسفانه اين عده بدون اين كه پولي را به شكل فيزيكي جابجا كنند با بالا و پايين كردن ۱۰۰ تومان، ۲۰ تومان و ۲۰۰ تومان قيمت‌ها مانده موجودي را ميان خودشان تقسيم و به نوعي قماربازي مي‌كنند.

جانشين فرمانده ناجا به شهروندان قول داد كه متخلفان بازار ارز را جمع‌آوري مي‌كنند.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات پليس در بحث ايمني خودروها اشاره كرد و گفت: در اين خصوص دو تكليف داشتيم كه يكي از آنها الزام خودروسازان به نصب ترمز ضدقفل يا همان ABS بود و ديگري نيز بحث نصب كيسه هوا در خودروها بود.

تمام خودروهاي ساخت جديد به ABS مجهزند

خودروسازان بايد براي نصب ABS خودروهاي قديمي فراخوان دهند

رادان ادامه داد: امروز تمام خودروهايي كه ساخته مي‌شوند به سيستم ترمز ضدقفل كه به ABS نيز مشهور است، مجهزند كه البته اين كار سختي بود و مقاومت‌هاي زيادي نيز در مقابل آن انجام شد چون هزينه‌بر بود و نيازمند تجهيزات زيادي هم بود كه با اقداماتي كه انجام شد و فشار دولت اين امر تحقق يافت.

به گفته وي در خصوص خودروهاي قديمي‌تر نيز خودروساز بايد فراخوان كند و آنها را نيز به سيستم ABS‌تجهيز كند.

به جز يك خودرو تمام خودروهاي ساخت داخل به كيسه هوا مجهزند

به گزارش ايسنا، جانشين فرمانده ناجا همچنين در خصوص نصب كيسه‌هاي هوا در خودروها نيز گفت: ۸۰ درصد اين امر محقق شده و در حال حاضر تمام خودروهاي ساخت داخل به جز يك خودرو به كيسه هوا مجهز هستند.

وي با بيان اينكه وقت آن يك خودرو هم براي نصب كيسه هوا به اتمام رسيده است،‌ گفت:‌ از موضوع جان مردم نمي‌توان عبور كرد و اين حقي است كه بر گردن پليس، دولت و همه است.

جانشين فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه پليس با شدت روي ابلاغ خودش پافشاري كرده است گفت: بر اساس آخرين خبرهايي كه در گفت و گو با رييس پليس راهور از آن با خبر شدم توافقات خوبي حاصل شده تا آن يك خودرو هم در توليدات بعدي خود به كيسه هوا تجهيز شود.

رادان همچنين در ادامه درباره بازسازي ناجا بر اساس انتقادات شهروندان نيز گفت: در طرح امنيت اخلاقي يا امنيت اجتماعي كه شامل برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس، آلودگي صوتي، برخورد با معتادان پرخطر و خرده‌فروشان موادمخدر،‌ بدپوششي و ... ناظر بر مطالبات مردم و نظرسنجي‌ها و تماس‌هاي تلفني عمل كرديم.

به گفته رادان گشت ارشاد تنها بخشي از طرح امنيت اخلاقي بود كه ظاهرا هم به شهروندان چسبيده!

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: ما در ۱۹۷ قسمتي به نام مطالبات مردم را داريم كه مردم در تماس با آن مطالبات خود را بيان مي‌كنند كه موضوع امنيت اجتماعي و امنيت خلاقي نيز برگرفته از همين تقاضاها است.

رادان با اشاره به بحث راهنمايي و رانندگي نيز گفت: نگراني مردم از تصادفات و تلفات رانندگي سبب شد كه ما حضور فيزيكي و حضور توام با تكنولوژي خود را افزايش دهيم.

اصلاح كمين پليس در جاده‌ها

رادان اضافه كرد: به عنوان مثال مردم هميشه از كمين پليس در جاده‌ها نگران بودند كه ما اين موضوع را در خيلي از جاها اصلاح كرديم كه اين نيز از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم است.

وي با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث كاهش تصادفات نيز گفت: كاهش تصادفات نيازمند حدود چهار مولفه است كه يكي از آنها ايمني خودرو است اما قبل از آن بايد مردم رانندگي بهتري انجام دهند كه خوشبختانه اين به سطح خوبي رسيده است.

پنج درصد رانندگان جاده متخلف بودند

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به سامانه ثبت تخلفات از طريق دوربين نيز گفت: طبيعتا ثبت تخلفات با كمك دوربين بسيار بيشتر از ثبت تخلف رانندگي از سوي انسان است. اما با اين وجود بر اساس نتايج آمارها تنها پنج درصد از كل رانندگان در جاده متخلف بودند.

وي با اشاره به بروز شدن سيستم‌ها و تجهيزات پليس نيز اظهاركرد: امروزه اگر فردي تخلفي كند، ۲۴ ساعت بعد جريمه آن به در خانه‌اش مي‌رود.

جانشين فرمانده ناجا اضافه‌كرد: قبلا براي تخلفاتي نظير سرعت غيرمجاز كه به تلفات زيادي منجر مي‌شد تنها ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان جريمه صادر مي‌شد كه اين امر قطعا بازدارنده نبود اما در قانون جديد كه در تصويب آن مجلس و دولت زحمات زيادي كشيده‌اند براي اين تخلف علاوه بر ۲۰۰ هزار تومان جريمه سه روز نيز توقيف خودرو در نظر گرفته شده كه البته در صورتي كه مجموع تخلفات راننده به امتياز ۳۰ برسد نيز يكسال گواهينامه‌اش توقيف مي‌شود كه همين امر سبب بازدارندگي فراواني شده است.

به گفته رادان اين بازدارندگي‌ها تنها براي آن پنج درصد متخلف است و تغيير قانون و افزايش جريمه‌ها براي ۹۵ درصد ديگر كه قانون را رعايت مي‌كنند يك حاشيه امن به وجود آمده است.

 جانشين فرمانده ناجا با اشاره به كاهش ۳۲ درصدي اعمال قانون اظهاركرد: با وجود اين كاهش اما در سال گذشته ۳۰۰۰ كشته نيز كمتر داشتيم و ۱۶ هزار تن نيز كمتر مصدوم شدند.

وي كه در يك برنامه زنده تلويزيوني سخن مي‌گفت در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه راه نيز خاطرنشان كرد: وزارت راه و شهرسازي مناطق حادثه‌ساز در جاده‌ها را شناسايي و نسبت به رفع آن اقدام كرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
2
واقعا ؟تمام اقتصاددانهای غیردولتی جوردیگه فکرمیکدند.
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
3
علایم راه نمایی در اتوبان ها بزرگراهها و جاه ها ناقص است و باعث میشود راننده نتواند مسیر را را انتخاب کند مبور میشود دنده عقب بیاید زیرا تا دور برگردان بعدی مسافت زیادی باید طی شود لذا اگر دنده عقب بیاید جریمه میشود مسیولین باید مسیر های تردد را باز بینی کنن ادواری نمونی جاده مخصوص و اتوبان کرج برای رفتن ب ه جاده ساوه
نظرات بینندگان