arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳

نروژ جلوی ورود گردشگران روس را می‌گیرد

وزارت دادگستری نروژ روز پنجشنبه اعلام کرد: دسترسی مسافران توریستی روسی را به دلیل جنگ جاری در اوکراین محدودتر خواهد کرد و تقریباً جلوی ورود همه گردشگران این کشور را سد خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزارت دادگستری نروژ روز پنجشنبه اعلام کرد: دسترسی مسافران توریستی روسی را به دلیل جنگ جاری در اوکراین محدودتر خواهد کرد و تقریباً جلوی ورود همه گردشگران این کشور را سد خواهد کرد.

به نقل از رویترز، نروژ، عضو ناتو، که با روسیه در قطب شمال به مساحت ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) مرز مشترک دارد، برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ محدودیت‌هایی را بر ویزای توریستی روسیه اعمال کرد.

«امیلی انگر مهل» وزیر دادگستری نروژ در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم برای تشدید قوانین ورود مطابق با رویکرد نروژ برای ایستادن در کنار متحدان و شرکا در واکنش به جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی روسیه علیه اوکراین است».

شهروندان روسی که هدف آن‌ها گردشگری و سایر سفر‌های غیر ضروری است، پس از ورود به مرز‌های خارجی رد می‌شوند. این وزارتخانه گفت که ممکن است در مواردی مانند ملاقات با خانواده نزدیک مقیم نروژ استثنا قائل شود.

سیاست جدید از ۲۹ مه اعمال می‌شود.

این وزارتخانه گفت: «تغییر نشان می‌دهد که پلیس می‌تواند از ورود شهروندان روسی که تحت پوشش این دستورالعمل هستند، خودداری کند».

نظرات بینندگان