arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۴ خرداد ۱۴۰۳؛ از اولین گزارش هیئت بررسی علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور تا تدفین پیکر رئیس‌جمهور فقید در حرم امام رضا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اولین گزارش هیئت بررسی علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
ستاد کل نیروهای مسلح، گزارش اولیه هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور را منتشر کرد. در این گزارش آمده است:  آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی مانده بالگرد سانحه دیده مشاهده نگردیده است. بالگرد سانحه دیده پس از برخورد با ارتفاع، دچار آتش سوزی شده است.  در مکالمات برج مراقبت با گروه پروازی نیز مورد مشکوکی مشاهده نگردیده است. بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با سانحه بالگرد یاد شده جمع آوری شده است و برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری است.

نیکزاد: یکی از روستاییان شاهد سقوط بالگرد رئیس جمهور بوده
نیکزاد، نماینده مجلس به مجری صدا و سیما گفت: وقتی به من گفتند بالگرد رئیس جمهور از رادار خارج شده با سابقه ‌ای که در وزارت راه داشتم فهمیدم چه شده، به فوریت به تبریز و ورزقان رفتم. یکی از روستایی‌ها من را صدا زد و چیزهایی که دیده بود برای من شرح داد؛ او را به ستاد فرماندهی بردم؛ نحوه سقوط بالگرد را دیده بود؛ تقریبا سقوط بالگرد در همان نقطه بود.

پادشاه بحرین: خواستار عادی سازی روابط با ایران هستیم
حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در مذاکرات با پوتین تاکید کرد که این کشور خواهان عادی سازی روابط با ایران است. 

نزدیک شدن ریاض و واشنگتن به توافقی که بخشی از عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل است
وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش و عربستان سعودی به انعقاد توافقاتی در زمینه‌های انرژی هسته‌ای و همکاری‌های امنیتی و دفاعی، به عنوان بخشی از عادی‌سازی بین ریاض و تل‌آویو بسیار نزدیک شده‌اند. 

تدفین پیکر رئیس‌جمهور فقید در حرم امام رضا
پیکر رئیس جمهور شهید پس از تشییع در تبریز، تهران، بیرجند و مشهد، عصر دیروز در حرم امام رضا برای آخرین بار طواف داده شد و در دارالاسلام برای همیشه آرام گرفت.  همچنین مراسم تشییع پیکر حسین امیرعبداللهیان از میدان بسیج شهر ری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار و پیکر او در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد. از سوی دیگر  پیکر آیت ‌الله آل هاشم از شهدای راه خدمت سانحه‌ی بالگرد حامل رئیس جمهور امروز پنجشنبه در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد. همچنین پیکر شهید مصطفوی، خلبان بالگرد رئیسی در بهشت زهرا، پیکر شهید دریانوش کمک خلبان بالگرد رئیسی در نجف‌آباد و  پیکر شهید «بهروز قدیمی» مهندس پرواز هم پس از تشییع باشکوه در زنجان و ابهر، در زادگاهش درسجین به خاک سپرده شد. مراسم تشییع پیکر استاندار آذربایجان شرقی، مالک رحمتی هم امروز در مراغه‌ برگزار شده و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

پارلمان عراق نوروز را تعطیل رسمی اعلام کرد
پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که لایحه تعطیلات رسمی و تبدیل آن به قانون با رای نمایندگان به تصویب رسیده است و بر این ا‌ساس روز ٢١ مارس به عنوان عید نوروز از این به بعد در این کشور تعطیل رسمی خواهد بود. 

شریعتمداری: مردم قطعا به دنبال کسی که با رئیسی زاویه دارد نمی‌روند
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: مردم به دنبال الگویی مثل رئیسی هستند و قطعا به دنبال کسی که با شیوه او زاویه دارد نخواهند رفت بلکه سراغ کسی را می‌گیرند که بینش و منش او در همین مسیر باشد. 

فارس: فردی که درباره بالگرد رییس جمهور دروغ پراکنی کرده بود احضار شد
فارس نوشت: فردی که درباره بالگرد رییس جمهور دروغ پراکنی کرده بود توسط مقام قضایی احضار شد.نامبرده توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و تحویل مقام قضایی گردید. در روز‌های اخیر کلیپی در فضای مجازی پربازدید شد که در آن اقدام به شایعه پراکنی و انتشار مطالب کذب در خصوص حادثه سقوط بالگرد شده بود. در این کلیپ ادعا شده بود که دم هواپیمای رییس جمهور با دم هواپیمایی که در تصاویر قطعات بازمانده از سانحه منتشر شده بود متفاوت است.

سخنگوی دولت: شرایط آب و هوایی موقع پرواز خیلی بد نبوده
علی بهادری سخنگوی دولت درباره سقوط بالگرد رییس جمهور گفت: ما ساعت ۲:۳۰ دقیقه و همزمان با مردم متوجه سقوط بالگرد شدیم. به گفته او، شرایط آب و هوایی موقع پرواز خیلی بد نبوده و مجوز پرواز داده بودند اما باید بررسی شود که چرا هلیکوپتر بالا نرفته و داخل ابر یا مه رفته.

نظرات بینندگان