arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

واکنش کاخ سفید به اظهارات احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی مدعی شد که نوسانات اخیر بازار ارز در ایران نمایانگر آن است که دولت ایران تحت «فشار زیادی» قرار دارد.
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات شب گذشته «محمود احمدی‌‌نژاد» رئیس‌جمهوری ایران در نشست مطبوعاتی وی با خبرنگاران ایرانی و خارجی گفت که وخامت سریع اوضاع اقتصادی در ایران که منجر به افزایش ناگهانی قیمت مواد غذایی شده است، نمایانگر آن است که دولت ایران تحت «فشار زیادی» قرار دارد.

وی مدعی شد: تردیدی نیست که ما در 36 ساعت گذشته شاهد آن بودیم که نظام تحریم‌هایی که عملی شده‌اند، تأثیر منفی چشمگیری طبق آنچه انتظار می‌رفت، بر اقتصاد ایران داشته است.

کارنی با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد گفت: رئیس‌جمهور [اوباما] بر این باور است و شرکای ما بر این باور هستند که نظام تحریم‌ها رویکرد صحیحی است. مردم ایران از این مسئله آگاه هستند که چه کسی مسئول پیامدهایی است که برای اقتصاد ایران رخ داده است که این پیامدها در نتیجه ناسازگاری نظام ایران در جهت امتناع از عمل به تعهدات این کشور حاصل شده است.

این گزارش به بخشی از سخنان احمدی‌نژاد در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد که گفته بود: ما مردمی نیستیم که از موضوع هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم. اگر برخی فکر می‌کنند که می‌توانند به ایران فشار بیاورند، به طور قطع در اشتباه هستند و باید رفتار خود را اصلاح کنند.

خبرگزاری فرانسه در خصوص وضعیت بالا رفتن قیمت دلار و ارز در ایران گزارش داد که احمدی‌نژاد در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که این مساله اقتصادی بخشی از جنگ اقتصادی است که توسط غرب علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است و یک جنگ روانی در بازار ارز به حساب می‌آید.

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در خصوص نوسانات بازار ارز در ایران مدعی شد: از دیدگاه ما، کاهش ارزش ریال نشان‌دهنده موفقیت فوق‌العاده فشار بین‌المللی است که ما بر اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم. ایران تحت فشار زیادی قرار دارد.

آمریکا و همپیمانان غربی این کشور در تلاش هستند تا فشارها علیه ایران را به دلیل داشتن برنامه هسته‌ای افزایش دهند و گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اتحادیه اروپا در صدد است با تشکیل نشستی در «لوکزامبورگ»، تحریم‌های جدیدی علیه ایران را بررسی کنند.

نظرات بینندگان