arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

آمریکا بسته تسلیحاتی ۲۷۵ میلیون دلاری برای اوکراین آماده می‌کند

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به «رویترز» گفتند که ایالات متحده در حال آماده‌سازی یک بسته کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری برای اوکراین است که شامل گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه، مهمات هوایی دقیق، و وسایل نقلیه زمینی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به «رویترز» گفتند که ایالات متحده در حال آماده‌سازی یک بسته کمک نظامی 275 میلیون دلاری برای اوکراین است که شامل گلوله‌های 155 میلی‌متری توپخانه، مهمات هوایی دقیق، و وسایل نقلیه زمینی است.
 
به گزارش رویترز، نیروهای ارتش روسیه چندین ماه‌ است که شهر خارکیف در شمال شرقی اوکراین را مورد حملات شدید قرار داده‌اند، و در 10 مه نیز یک حمله زمینی به شمال این منطقه آغاز کرده‌اند. کی‌یف می‌گوید حمله روسیه در حال حاضر در دو محور متوقف شده است.
 
به گفته مقامات آمریکایی، این بسته کمک‌های تسلیحاتی که احتمالا روز جمعه اعلام می‌شود، از محل «اختیارات بودجه ریاست‌جمهوری» تهیه شده است. این اختیارات به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تحت شرایط اضطراری، لوازم و خدمات متعلق به دولت ایالات متحده را بدون نیاز به تأیید کنگره تخصیص دهد.
 
کنگره آمریکا که کنترل آن در دست جمهوری‌خواهان است، چندین ماه با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات درگیر بود تا در نهایت بسته کمکی چندین میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد.
 
به عنوان بخشی از لایحه کمک 95 میلیارد دلاری، کنگره 60.8 میلیارد دلار اشکال مختلف کمک به اوکراین، از جمله 8 میلیارد دلار موارد مربوط به اختیارات ریاست جمهوری را مجاز کرده است.
 
بسته اخیر عمدتاً از مهمات تشکیل شده است، اما همچنین شامل خودروهایی می‌شود که برای بازیابی تانک‌های از کار افتاده و سایر تجهیزات سنگین از میدان جنگ طراحی شده‌اند، که نشانگر این است که واشینگتن انتظار دارد حملات روسیه علیه اوکراین و تخریب تجهیزات ادامه یابد.
 
به گفته رویترز، تحلیلگران نظامی انتظار دارند که پس از تصویب لایحه هزینه‌های تکمیلی، سفارشات معوقه برای کمک به اوکراین از کمپانی «آر.تی.ایکس»، همراه با سایر شرکت‌های بزرگی که قراردادهای دولتی دریافت می‌کنند، مانند «لاکهید مارتین»، «جنرال داینمیکس»، و «نورثروپ گرامن» افزایش یابد.
نظرات بینندگان