arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

سرویس امنیت فدرال روسیه: اوکراین مستقیما در حمله تروریستی سالن کنسرت کرکوس دست داشت

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در جریان سفر امروز (جمعه) خود به بیشکک گفت، این سرویس ​​شواهدی دارد مبنی بر اینکه اطلاعات نظامی اوکراین مستقیما با حمله تروریستی سالن کنسرت مسکو در ۲۲ مارس مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در جریان سفر امروز (جمعه) خود به بیشکک گفت، این سرویس ​​شواهدی دارد مبنی بر اینکه اطلاعات نظامی اوکراین مستقیما با حمله تروریستی سالن کنسرت مسکو در ۲۲ مارس مرتبط است.
 
الکساندر بورتنیکف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در جمع شورای روسای آژانس‌های امنیت و سرویس‌های ویژه کشورهای مستقل همسود در بیشکک گفت، بازرسان سرویس امنیت فدرال روسیه متوجه شدند که برنامه ریزی، تامین مالی و امور لجستیکی حمله به سالن کنسرت کرکوس مسکو به صورت آنلاین توسط اعضای داعش خراسان انجام شده است.
 
به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وی همچنین افزود، سرویس امنیت فدرال روسیه معتقد است که یکی از اهداف تروریست‌ها تخریب و از بین بردن روابط بین مسکو و کشورهای مستقل همسود به وسیله استفاده از فاکتورهای مذهب و قومیت بوده است.
 
مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین گفت، این آژانس با شرکایش در قراقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان از نزدیک همکاری دارد.
 
این مقام امنیتی روسی همچنین خاطرنشان کرد، اوضاع در کشورهای مستقل همسود در جهان همچنان پر تنش است و آمریکا به همراع متحدانش در انگلیس و ناتو از تمامی امکانات جنگ افزار هیبردی استفاده می‌کند. تروریست‌ها به کمک کشورهای ناتو از تمامی مناطق جهان به صورت گسترده به اوکراین وارد می‌شوند.
 
وی افزود، اوکراین که هیچ فرصت واقعی برای دستیابی به اهدافش در صحنه نبرد ندارد به سمت ترور کامل روی آورده و حملات خرابکارانه در منطقه مرزی روسیه در حال انجام است.
 
مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین گفت، دایره دولت‌هایی که به دستور جهان خارج حاضر به مخالفت با منافع ملت های خود نیستند در حال گسترش است. روسیه از نزدیک با این کشورها همکاری می‌کند. روسیه به همکاری و تماس‌هایش در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین ادامه می‌دهد.
 
این مقام امنیتی روسیه همچنین ادامه داد، سرویس‌های ویژه اوکراین به طور فعال از طریق تبلیغات تشکیلات ملی گرای طرفدار این کشور در شبکه‌های اجتماعی، جوانان را برای خدمت به عنوان تروریست جذب می‌کنند. غرب در حال تشکیل دولت‌های در تبعید است تا قدرت را در کشورهای حوزه مستقل همسود به دست بگیرد. غرب در تلاش است تا با استفاده از عوامل نفوذ، احزاب و جنبش‌های مخالف کنترل شده، سازمان‌های غیرانتفاعی و رسانه‌های شبه مستقل، شرایطی را برای اجرای «انقلاب‌های رنگی» در کشورهای مستقل همسود ایجاد کند.
 
بورتنیکوف با بیان اینکه آنگلوساکسون‌ها می‌خواهند جای پایی در آسیای مرکزی به دست آورند و با هر وسیله‌ای، از جمله فشار بر رهبری کشورهای مستقل همسود بر منطقه تاثیر بگذارند، افزود:‌« ما شاهد تلاش‌های مداوم آنگلوساکسون‌ها برای تاثیرگذاری بر اوضاع افغانستان هستیم. این وضعیت توضیح می‌دهد که آنها قصد دارند به هر قیمتی در آسیای مرکزی جای پایی داشته باشند و از این پلتفورم برای نفوذ در کل منطقه استفاده کنند.
نظرات بینندگان