arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

باقری کنی: امیرعبداللهیان تراز کار را ارتقا داد/ کار وزیر خارجه بعدی آسان نخواهد بود

سرپرست وزارت خارجه گفت: نه تنها می‌توان گفت آقای امیرعبداللهیان یک وزیر خارجه موفق بود و سیاست خارجی موفقی را توانست به منصه ظهور برساند بلکه تراز کار در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی را ارتقا داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری دانشجو: سرپرست وزارت خارجه گفت: نه تنها می‌توان گفت آقای امیرعبداللهیان یک وزیر خارجه موفق بود و سیاست خارجی موفقی را توانست به منصه ظهور برساند بلکه تراز کار در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی را ارتقا داد.

علی باقری، سرپرست وزارت خارجه در حاشیه مراسم ترحیم شهید امیرعبداللهیان گفت: یک نکته که دیروز هم گفتم اگر ما می‌خواهیم در مورد میزان موفقیت و کارآمدی مدیریت عالی آقای امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی به یک فهم درستی برسیم لازم نیست خیلی بررسی و تفحص کنیم. ما شرایط ابتدایی که دولت روی کار آمد و او مسئولیت وزارت خارجه را برعهده گرفت و الان را با هم مقایسه کنیم. زمانی که او مسئولیت وزارت خارجه را برعهده گرفت ما با برخی از کشور‌های منطقه روابط مان قطع بود البته آن‌ها روابط شان را قطع کرده بودند. 

وی افزود: با برخی از کشور‌های منطقه در حال تنش بودیم، اما امروز تنها یک کشور منطقه رابطه اش با ما قطع است که دیروز رئیس آن کشور در مسکو ابراز تمایل کرد که روابطش با ما برقرار شود. دو روز گذشته هم وزیر امور خارجه اش را برای ادای احترام به دو شخصیت بزرگ کشور رئیس جمهور شهید رئیسی و وزیر خارجه شهید امیرعبداللهیان به تهران فرستاد.

باقری گفت: لذا به نظر من نه تنها می‌شود گفت که امیرعبداللهیان یک وزیر خارجه موفق بود و سیاست خارجی موفقی را به منصه ظهور رساند بلکه تراز کل در سیاست خارجی و دیپلماسی را ارتقا داد و از این جهت کار فرد بعدی در وزارت خارجه کار آسانی نخواهد بود.

نظرات بینندگان