arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

نقل و انتقالات سرمربیان فوتبال در باشگاه‌های اروپایی؛ میلان و پیولی به پایان راه رسیدند

با تصمیم مدیران باشگاه میلان ایتالیا، استفانو پیولی به تازه‌ترین سرمربی باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا تبدیل شد که در شغل خود را از دست می‌دهد. پس از چند سال پر فراز و نشیب در سن‌سیرو بالاخره مسیر همکاری قرمز و مشکی پوشان با استفانو پیولی به پایان رسید و دو طرف در توافقی به همکاری خود پایان دادند. پیولی در حالی در سال ۲۰۱۹ هدایت میلان را برعهده گرفت که مدیران باشگاه پس از چندین هفته فاجعه بار با مارکو جامپائولو تصمیم گرفتند سرمربی جدیدی برای تیم خود انتخاب کنند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: با تصمیم مدیران باشگاه میلان ایتالیا، استفانو پیولی به تازه‌ترین سرمربی باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا تبدیل شد که در شغل خود را از دست می‌دهد.
 
پس از چند سال پر فراز و نشیب در سن‌سیرو بالاخره مسیر همکاری قرمز و مشکی پوشان با استفانو پیولی به پایان رسید و دو طرف در توافقی به همکاری خود پایان دادند. پیولی در حالی در سال ۲۰۱۹ هدایت میلان را برعهده گرفت که مدیران باشگاه پس از چندین هفته فاجعه بار با مارکو جامپائولو تصمیم گرفتند سرمربی جدیدی برای تیم خود انتخاب کنند. 
 
انتخاب پیولی در ابتدا با واکنش منفی بسیار شدید هواداران میلان رو به رو شد و حتی بسیاری از آنها پیش از حضور او از مدیران خود خواستند که به دنبال مربی دیگری باشند. با این حال پیولی در طول این سال‌ها توانست عملکرد موفقی از خود بر جای بگذارد و میلان را دوباره به لیگ قهرمانان اروپا برگرداند و پس از ۱۱ سال قرمز و مشکی پوشان را قهرمان سری آ فوتبال ایتالیا کند. میلانی‌ها همچنین با هدایت پیولی تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم پیش رفتند. 
 
با این حال نایب قهرمانی در این فصل و همچنین حذف از رقابت‌های اروپایی در نهایت باعث شد تا خواست هواداران برای اخراج پیولی عملی شود. 
 
هرچند هنوز گزینه جانشین پیولی مشخص نشده اما رسانه‌های ایتالیایی از پائولو فونسکا، سرجیو کونسیسائو و تیاگو موتای پرتغالی، روبرتو دی زربی ایتالیایی و سرجیو کونسیسائو پرتغالی به عنوان گزینه‌های مطرح یاد می‌کنند هرچند به نظر می‌رسد شانس فونسکا بیش از سایرین باشد. 
 
همزمان بارسلونا هم اعلام کرد که ژاوی سرمربی جوان خود را اخراج می‌کند. این در حالی‌ست که چند هفته قبل و بعد از اینکه ژاوی اعلام کرده بود در پایان فصل از هدایت این تیم کنار می‌رود، طرفین با یکدیگر به توافق رسیدند که این سرمربی اسپانیایی همچنان در سمت خود باقی بماند. 
 
با این حال اظهارات هفته قبل ژاوی در انتقاد از مدیریت آبی و اناری‌ها باعث شد تا خوان لاپورتا تصمیم به اخراج کاپیتان افسانه‌ای این باشگاه بگیرد. از هانسی فیلیک، ماسیمیلیانو الگری و توماس توخل سرمربی پیشین بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی یاد می‌شود. 
 
علاوه بر بارسلونا و میلان، در هفته‌های اخیر باشگاه‌های بزرگ دیگری مانند بایرن مونیخ و چلسی نیز سرمربیان خود را از کار برکنار کرده‌اند. توماس توخل تنها پس از یک فصل و نیم حضور روی نیمکت باواریایی‌ها در حالی که فصل را بدون جام به پایان رساند از کار برکنار شد. از ونسان کمپانی کاپیتان پیشین منچستر سیتی که کارنامه چندان موفقی در مربیگری ندارد به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی حضور روی نیمکت آلیانز آرنا یاد می شود. ضمن اینکه مائوریتسیو پوچتینو که از هدایت چلسی اخراج شد نیز از دیگر گزینه‌هایی است که ممکن است در نهایت به بایرن برود. 
 
توخل که بایرن خارج شده هم احتمال دارد به یکی از باشگاه‌هایی که پیشتر در آنجا حضور داشته یعنی چلسی برگردد. آبی‌پوشان لندنی که فصل چندان موفقی را سپری نکردند در پایان تصمیم گرفتند پوچتینو آرژانتینی را کنار بگذارند. 
 
برای چلسی هم نام‌های زیادی از جمله روبرتو دی‌زربی، انزو مارسکا دستیار پیشین گواردیولا و سرمربی فعلی لسترسیتی، مک کنار سرمربی ایپسویچ تاون، میشل سرمربی خیرونا اسپانیا و توماس فرانک سرمربی برنتفورد از دیگر گزینه‌های تاد بولی برای هدایت چلسی هستند.
نظرات بینندگان