arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

آیین پرسه زرتشتیان یزد به ياد رئیس جمهور

آیین پرسه شهید سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه در محل آتشکده کوچه بیوک یزد و با میزبانی انجمن های زرتشتیان این استان برگزار شد. این آیین توسط انجمن های زرتشتیان یزد ترتیب یافت. اوستا خوانی و بیان زندگینامه و بخشی از فعالیت ها و اقدامات شهید جمهور از برنامه های این مراسم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آیین پرسه شهید سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه در محل آتشکده کوچه بیوک یزد و با میزبانی انجمن های زرتشتیان این استان برگزار شد.
 
این آیین توسط انجمن های زرتشتیان یزد ترتیب یافت. اوستا خوانی و بیان زندگینامه و بخشی از فعالیت ها و اقدامات شهید جمهور از برنامه های این مراسم بود.
 
همچنین در این مراسم بیانیه انجمن های زرتشتیان استان یزد قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: به روان و فروهر پاک در گذشتگان درود باد، بی شک ایران عزیزمان در ازنای تاریخ پر فراز و نشیب خود، تلخی ها و سختی های فراوانی را برای رسیدن به آزادی و شادکامی به خود دیده است.
 
مادران زیادی به سوگ فرزندان خود نشستند که جان خود را در راه وطن فدا کردند تا امروز ما ایرانیان با سری برافراشته و دلی آکنده از غرور نام کشور عزیزمان ایران را بر زبان جاری کنیم.
 
امروز روزی سخت در تاریخ کشورمان ثبت گردید و داغی بر دل ملت ایران جای گرفت فاجعه ای که باعث از دست دادن یکی از فرزندان برومند این مرز و بوم شد. مردی که همواره در دلش عشق به خدمت و بر زبان مهر و دوستی داشت.
 
اکنون بر خود واجب می دانیم شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را به رهبر فرزانه انقلاب، خانواده های جانباختگان و مردم شریف ایران آرامش باد گفته و از درگاه اهورامزدا برای بازماندگان صبر و شکیبایی طلب کنیم.
نظرات بینندگان