arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

هویت جعلی خبرنگار سوال کننده از احمدی نژاد+تصویر / روزنامه گسترش صنعت: چنین خبرنگاری نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در نشست خبری دیروز رئیس جمهور فردی با عنوان جعلی خبرنگار روزنامه گسترش صنعت حضور یافت که سئوال، تشکر و نقدی غیر متعارف داشت، وی خود را علاوه بر خبرنگار، مشاور فرهنگی و مطبوعاتی دولت در راهیان نور معرفی کرد.



به گزارش مهر، روزنامه گسترش صنعت در شماره امروز خود در حاشیه گزارش نشست خبری رئیس جمهور در مطلبی با عنوان "خبرنگار ما چه کسی بود؟" تاکید کرده است: فردی در این کنفرانس خبری از عنوان جعلی خبرنگاری روزنامه گسترش صنعت برای بیان مطالب خود استفاده کرده است.

در این تکذیبیه آمده است: علی رغم تلاش گسترده روابط عمومی روزنامه گسترش صنعت برای اعزام خبرنگار به نشست خبری رئیس جمهوری به دلیل کمبود جا و کثرت خبرنگاران، با حضور نماینده این رسانه موافقت نشد اما در نهایت تعجب در این نشست مطبوعاتی خبرنگاری ناشناس به عنوان نماینده این روزنامه پشت تریبون دعوت شد تا سئوال خود را مطرح کند.

روزنامه گسترش صنعت نیز مانند بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی ضمن تماس با روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری آمادگی خود را برای اعزام خبرنگار و عکاس جهت پوشش نشست خبری رئیس جمهوری اعلام کرده بود اما اعلام شد به دلیل کثرت درخواست‌ها، امکان حضور خبرنگار روزنامه های اقتصادی در این نشست وجود ندارد از این رو گسترش صنعت تنها به اعزام عکاس به این نشست خبری اقدام کرد.

روزنامه گسترش صنعت ضمن اعلام این مطلب که هیچ خبرنگاری از این رسانه در نشست خبری رئیس جمهور حضور نداشته است از روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری انتظار بررسی و رسیدگی به این موضوع را دارد.

به گزارش مهر، اشاره روزنامه گسترش صنعت به خبرنگاری به نام سمانه مرادی است که در نیمه کنفرانس خبری رئیس جمهور با اعلام  مجری کنفرانس در جایگاه خبرنگاران حاضر شد.

وی که مدعی بود چندین بار وی را برای حضور در جایگاه خبرنگاران صدا زده اند و وی هر بار موفق به حضور نشده  خطاب به رئیس جمهور گفت: من هم نقد دارم هم سئوال و هم تشکر و از احمدی نژاد خواست یک گزینه را انتخاب کند.که رئیس جمهور هم خواستار طرح سئوال شد.

این خبرنگار روزنامه اقتصادی با طرح  سئوالی در زمینه سیاست خارجی گفت: در سفر به نیویورک در خصوص رابطه با آمریکا شما مواضعی را مطرح کردید و آقای ولایتی اعلام کردند که این مواضع توسط مقام معظم رهبری تعیین تکلیف می شود، واکنش شما به این اظهارات چیست؟

احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال گفت: من راجع به رابطه با آمریکا نظرات خود را بیان کرده ام و فکر می کنم این نظرات من را هم امام و هم رهبری قبول دارند، البته من نخوندم ایشان چه گفته اند، باید آزاد باشند اجازه دهید همه حرف بزنند اشکالی ندارد.

در ادامه مرادی خود را مشاور فرهنگی و مطبوعاتی دولت در راهیان نور معرفی کرد و در شرایطی که در پایان کنفرانس خبری خبرنگاران سئوال خود را کوتاه بیان می کردند و رئیس جمهور هم کوتاه پاسخ می داد وی به بیان تشکر خود پرداخت و گفت: دیشب افتخار داشتیم در خدمت ادیان الهی زرتشتیان در جشن مهرگان باشیم، من در آن جشن حامل پیام تبریک شما در رابطه با این روز بودم و نماینده شما بودم.

مشاور فرهنگی و مطبوعاتی دولت در راهیان نور ادامه داد: تمام ادیان الهی زمانی که اسم شما می آمد از ته دل بلند می شدند و تشویق می کردند. زرتشتیان اعلام می کردند که در این 33 سال گذشته سابقه نداشته رئیس جمهوری پیامی برای آن ها بفرستد.

این خبرنگار که "ظاهرا" به نمایندگی از یک روزنامه اقتصادی پشت تریبون آمده بود گفت: نقد من در رابطه با عدم استفاده از اصحاب رسانه در عرصه فرهنگی است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هم گسست فرهنگی و هم ستیز فرهنگی را در دولت شما شاهد هستیم، متاسفانه وزرای شما داعیه داران فعالیت های فرهنگی هستند اما در زمان اجرا کارهای موازی انجام می دهند.

مرادی تاکید کرد: وزیر شما در عرصه فرهنگ و هنر نتوانسته خوب عمل کند، دوستان مطبوعاتی من در این جا حضور دارند هر کدام از ما یک کارشناس فرهنگی از یک تا 30 سال هستیم اما متاسفانه وزیر ارشاد به ما خیلی بی مهر هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
6
90
چرا بعنوان جاعل عنوان شکایت علیه اش نمیشود؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
54
عجب شلم شورباییه!!

مثلا سخنران رییس جمهور مملکته!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
9
27
کار زشتی کرده..........اختلاس کرده.........با حیا و حجاب اومده........مطلب گفته و جواب هم شنیده........ما هم تو خواب خرگوشی بودیم........جون عزیزتون بی خیالش بسین من ناراحت میشم خاوری اون ور داره میخنده و ساندیس میخوره شما گیر به این جوون دادین.......شاید دلش به این خوش باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
8
41
این جاعل چطور اجازه حضور در کنفرانس را پیدا کرد؟
نظرات بینندگان