arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۴ خرداد ۱۳۸۰: تعادل در سنای آمریکا به هم ریخت

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در [مجلس]سناى آمریکا که تاکنون با حضور ۵۰ عضو [حزب] دموکرات و ۵۰ عضو [حزب] جمهوریخواه، تعادل بوده، با کناره‌گیرى یک سناتور از حزب جمهوریخواه، تعادل به هم خورده و دموکرات‌ها، صاحب اکثریت شده‌اند و پیش‌بینى شده است که براى برنامه‌هاى جمهوریخواهان، مشکلاتى پیش‌آید.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۴ خرداد ۱۳۸۰: در منزل بودم. براى رفع اشكالات احتمالى، به بررسى [کتاب] فرهنگ قرآن پرداختم؛ جلد اول آن را منتشركرده‌ايم. ديشب در بيت‌المقدس غربى، در يك مراسم ازدواج، ساختمان بزرگى فروريخته و در لحظات اول 25 نفر كشته و 300 نفر زخمى شده‌اند و هنوز جمعى زير آوارند.در شمال اسرایيل هم در يك عمليات شهادت‌طلبانه [سازمان] جهاد اسلامى، يك نفر كشته و 50 نفر زخمى داده و اسرایيل هم علیرغم اعلام آتش‌بس، به غزه حمله كرده است. 
 
در [مجلس] سناى آمريكا كه تاكنون با حضور 50 عضو [حزب] دموكرات و 50 عضو [حزب] جمهوريخواه، تعادل بوده، با كناره‌گيرى يك سناتور از حزب جمهوريخواه، تعادل به هم خورده و دموكرات‌ها، صاحب اكثريت شده‌اند و پيش‌بينى شده است كه براى برنامه‌هاى جمهوريخواهان، مشكلاتى پيش‌آید. 
 
شب خانم [هادیه روحانی] لواسانى،[مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س)] آمد. از شوراى مديريت حوزه‌هاى دينى شكايت داشت كه مى‌خواهند مدير بر مدرسه دخترانه دينى به او تحميل كنند و از حربه به رسميت شناختن تحصيلات استفاده مى‌كنند.
نظرات بینندگان