arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

نوجوانان فوتبال ایران به فینال نرسیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا برابر ازبکستان 3 بر 2 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. البته ایران با حضور در نیمه نهایی جواز صعود به جام جهانی را دریافت کرده است.

ملي‌پوشان نوجوان فوتبال ايران كه براي رسيدن به فينال رقابت‌هاي قهرماني آسيا از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه دستگردي به مصاف ازبكستان رفته بودند، در نهايت با نتيجه‌ي 3 بر 2 برابر حريف خود شكست خوردند تا از راهيابي به فينال بازبمانند.

ايران در دقايق نخست نيمه‌ي اول توانست گل برتري را به ثمر برساند، اما دريافت سه گل در نيمه‌ي نخست كار را براي شاگردان دوستي‌مهر سخت كرد.

در نيمه‌ي دوم بازيكنان ايران جسورانه براي رسيدن به گل تشال كردند اما تا دقايق پاياني حملات پرتعداد ايران ره به جايي نبرد. در دقيقه‌ي 88 شوتي سركش سرانجام دروازه‌ي ازبكستان را باز كرد تا اميد به اردوي ايران بازگردد.

در حالي كه به نظر مي‌رسيد در دقايق پاياني ايران فشار زيادي ايجاد كند، از شدت حملات ايران كاسته شد و ايران با نتيجه‌ي 3 بر 2 اين ديدار را واگذار كرد.

اين شكست در حالي رخ داد كه ملي‌پوشان ايران پيش از اين موفق شده بودند با پيروزي پرگل 5 بر يك برابر استراليا در مرحله‌ي يك چهارم نهايي، ضمن صعود به جام جهاني، اميدواري زيادي براي رسيدن به فينال و كسب عنوان قهرماني ايجاد كنند، اما با شكست برابر ازبكستان از اين هدف دور ماندند. اين در حالي بود كه بيش از 90 درصد مردم در نظرسنجي برنامه نود راي به قهرماني اين تيم داده بودند.

رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان آسيا برخلاف جام ملت‌هاي آسيا در رده‌ي بزرگسالان، مرحله‌ي رده‌بندي ندارد و تيم‌هايي كه در نيمه‌نهايي شكست مي‌خورند از دور رقابت‌ها كنار مي‌روند.

ازبكستان با اين پيروزي فيناليست شد و بايد در اين مرحله با يكي از دو تيم ژاپن يا عراق روبه‌رو شود.

نظرات بینندگان