arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه طلا و جواهر :

شرایط نامناسب حاکم بر صنف طلا سبب شده از ابتدای سال ۱۰ درصد هم تولید صورت نگیرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه متاسفانه شرایط نامناسب حاکم بر اصناف و به‌ ویژه صنف طلا و جواهر سبب شده که از ابتدای سال تاکنون، در سطح کشور ۱۰ درصد هم تولید صورت نگیرد، درباره آخرین وضعیت بازار طلا در پی اعتراض به اجرای سامانه جامع تجارت توضیح داد که با برگزاری جلسات و توافقات صورت گرفته از اواسط هفته گذشته بازار بازگشایی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه متاسفانه شرایط نامناسب حاکم بر اصناف و به‌ ویژه صنف طلا و جواهر سبب شده که از ابتدای سال تاکنون، در سطح کشور ۱۰ درصد هم تولید صورت نگیرد، درباره آخرین وضعیت بازار طلا در پی اعتراض به اجرای سامانه جامع تجارت توضیح داد که با برگزاری جلسات و توافقات صورت گرفته از اواسط هفته گذشته بازار بازگشایی شده است.

نادر بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت بازار طلا و اقدام به تعطیلی برخی واحدهای طلافروشی که پس از لازم‌ الاجرا شدن موضوع سامانه جامع تجارت پیش آمده بود، اظهار کرد: پس از اصلاحاتی که در حوزه سامانه جامع تجارت در پی جلسات متعددی که با ارگان‌ها و مسئولان ذی‌ربط داشتیم، بازار از اواسط هفته‌ گذشته به صورت کامل بازگشایی شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با توجه به اینکه برخی اصلاحات در این راستا اتفاق افتاد و توافقاتی صورت گرفت، در همان جلسات نیز مقرر شد که واحدها بازگشایی شوند و سپس موضوعات، مشکلات و روند اجرایی شدن سامانه جامع از طریق کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران که حدود هفت ماه است فعال شده، پیگیری شود. همچنین مقرر شد که در این کارگروه به صورت تخصصی، مشکلات و شرایط صنف طلا و جواهر، مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز فعالیت‌های این کارگروه طبق همین روال پیش برود و مسئولان نیز نسبت به مشکلاتی که مطرح می‌شود، پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازم را داشته باشند؛ به سمت و سویی حرکت کنیم که شرایط برای اجرای کامل موضوع سامانه جامع تجارت فراهم شود؛ اما با توجه به شرایطی که اکنون بر صنف طلا و جواهر حاکم است و علیرغم اینکه امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، اما متاسفانه برای اصناف و به ویژه صنف ما این اتفاق نیفتاده است، چنانچه بخواهد به صورت کامل عملیاتی شود، بازهم مشکل‌ساز خواهد شد.

این مقام صنفی تصریح کرد: با توجه به اینکه وارد ماه سوم شده‌ایم اما به جرائت می‌توان گفت که از ابتدای سال تاکنون، متاسفانه ۱۰ درصد هم تولید در سطح کشور نداشته‌ایم؛ این آمار اصلا خوب نیست و ممکن است در آینده، مشکلاتی را برای حوزه صنعت طلا، به‌ویژه برای واحدهای تولیدی ایجاد کند و واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شوند؛ جلوگیری از این شرایط مستلزم این است که مسئولان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: با اجرای کار تخصصی، قطعا در زمان اجرا، می‌توان با شرایط مطلوب جلو رفت.

نظرات بینندگان