arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۶ خرداد ۱۴۰۳؛ از اعلام نحوه ثبت نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تا تایید لایحه حجاب در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نحوه ثبت نام داوطلبان ریاست‌جمهوری
 در نشست سران قوا که بعد از ظهر امروز شنبه به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، قائم مقام شورای نگهبان، وزیر کشور و معاون حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد، مقرر شد برای تسهیل روند اجرای انتخابات و جلوگیری از ایجاد زحمت اضافه برای داوطلبان، افراد واجد شرایط ثبت‌نام (حداقل ۴۰ و حداکثر ۷۵ سال سن، برخورداری از مدرک فوق لیسانس، حداقل ۴ سال سابقه مدیریت عالی مثل استانداری، وزارت، نمایندگی مجلس و امثال آن و نداشتن سوءپیشینه کیفری) ابتدا مدارک خود را بر روی سامانه‌ای که وزارت کشور طراحی کرده بارگذاری کنند، تا فقط افرادی که واجد شرایط می‌باشند، برای ثبت‌نام به شکل حضوری به وزارت کشور مراجعه کنند. 

احمدی نژاد: در حال جمع بندی درمورد کاندیداتوری هستم
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، می‌گوید مشغول بررسی شرایط برای نامزدی احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. او افزوده که در حال «جمعبندی» است و نتیجه را اعلام خواهد کرد. 

تایید لایحه حجاب در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص
مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی انتشار نامه رئیس هیأت عالی نظارت به شورای نگهبان در خصوص یکی از جلسات بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در هیأت عالی نظارت که به عنوان رسیدگی نهایی در فضای مجازی انتشار یافته، توضیحاتی ارائه کرد. 

قالیباف، ذوالنوری و متکی برای ریاست مجلس اعلام کاندیداتوری کرده‌اند
علیرضا سلیمی منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که چه افرادی نامزدهای انتخابات هیئت رئیسه مجلس هستند، چرا که تا روز آخر امکان تغییراتی در این مورد وجود دارد. با همه این اوصاف و تا این لحظه، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و منوچهر متکی برای ریاست مجلس دوازدهم اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. 

لاریجانی در حال بررسی است که دوباره گزیده نشود
منصور حقیقت پور مشاور علی لاریجانی درباره نامزدی احتمالی در انتخباات زودهنگام ریاست جمهوری می گوید یک آدم عاقل نباید از یک سوراخ چندبار گزیده شود. ایشان در حال بررسی است که گزیده نشود. او در عین حال درباره احتمال گشایش‌های سیاسی در انتخابات تاکید کرد: ما اتفاقی ندیدیم که گویای باز شدن فضا باشد. 

بروجردی، رئیس سِنی مجلس دوازدهم
طبق اطلاعات کسب شده، رئیس سنی مجلس دوازدهم علاءالدین بروجردی و نایب رئیس سنی، حسینعلی شهریاری است. 

مردم هزینه‌های درمان را ندارند، دندان‌های خود را می‌کشند
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: عمده افراد وقتی به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند که مشکلات حاد دارند و یکی از موانعی که افراد نمی‌توانند درمان به موقع انجام دهند، هزینه‌های درمان دندانپزشکی است. یزدانی متذکر شد: به طبع وقتی درمان یک دندان هزینه بالایی داشته باشد، آخرین راه حل آن اگر درمان نشود و بخواهد برای بیمار مشکل ایجاد کند، کشیدن آن دندان است. درصدی از مردم به خاطر اینکه هزینه‌های درمان را ندارند، دندان‌های خود را می‌کشند. 

قالیباف، اژه‌ای و مخبر منع قانونی برای حضور در انتخابات ندارند
علی فتاحی زفرقندی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان گفت: بر اساس یک تحلیل حقوقی نسبت به این سه نفری که عضو شورای اجرایی هستند اولاً نسبتشان مثل رئیس جمهور است که اگر رئیس جمهور خودش حضور داشته باشد می‌تواند در انتخابات نامزد شود. وظایفی که به رئیس قوه قضاییه و قوه مقننه و معاون اول رئیس جمهور در شورای برگزاری داده شده است کاملاً شبیه رئیس جمهور است و در نتیجه ثبت نام آنها در انتخابات ممنوعیت قانونی ندارد. 

دولت چهاردهم کار خود را از تیرماه ۱۴۰۳ آغاز می‌کند
تسنیم نوشت: بر اساس قانون می‌بایست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد سال ۱۴۰۴ و بعد از پایان دوره‌ی چهارساله‌ی دولت سیزدهم برگزار می‌شد که به‌علت سانحه بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش و شهادت آنان، زودتر از موعد برگزار می‌شود. دولت چهاردهم کار خود را از تیرماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد کرد و تا سال ۱۴۰۷ ادامه می‌یابد. 

نظرات بینندگان