arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه ساعد سهیلی/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

ساعد سهیلی (زادهٔ ۳۰ بهمن ۱۳۶۶) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. ساعد فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام‌های سارا و صبا دارد که هر سه در حوزهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارند. او در خانواده‌ای هنری بزرگ شد و با گلوریا هاردی بازیگر مجموعهٔ کیمیا ازدواج کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام : ساعد سهیلی

متولد : 30 بهمن 1366 - مشهد، ایران

تحصیلات : کارشناسی گرافیک از دانشگاه آزاد

پیشه : بازیگر

همسر: گلوریا هاردی (1391 تاکنون)

فرزندان : هامون و تئو

والدین : سعید سهیلی، مهناز منتظمی

سال فعالیت : 1380 تاکنون

 

 

زندگینامه

ساعد سهیلی فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام‌های سارا و صبا دارد که هر سه در حوزهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارند.او در خانواده‌ای هنری بزرگ شد.

ساعد سهیلی با  گلوریا هاردی بازیگر ایرانی فرانسوی ازدواج کرده . آنها دو فرزند پسر به نام های هامون و تئو دارند.

آشنایی این زوج هنرمند در یکی از فستیوال‌های هنری در شهر پاریس اتفاق افتاد. هاردی یک بازیگر فرانسوی است و در سریال «کیمیا» نیز بازی کرده است.

فرزندان ساعد سهیلی

ازدواج ساعد سهیلی

بعد از ازدواج در ایران، گلوریا هاردی به کلاس های بازیگری رفت. او و ساعد سهیلی، ۶ سال اختلاف سنی دارند. با این حال، زندگی شاد و عاشقانه‌ای دارند.

 

پسران ساعد سهیلی

ساعد سهیلی و پسرانش

 

ساعد سهیلی کار هنری خود را با نقش کوتاهی در فیلم شب برهنه (۱۳۸۰) به کارگردانی پدرش آغاز کرد. او نخستین کار حرفه‌ای خود را با بازی در فیلم تلویزیونی میان ماندن و رفتن (۱۳۸۸) تجربه کرد. استعداد او نخستین بار توسط جواد عزتی (به عنوان بازیگردان) کشف شد. همچنین فیلم‌بردار پشت صحنه در برخی از کارهای پدرش بوده‌است. 

 

ورود به سینما

ساعد فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است و بازیگری را با نقش کوتاهی در فیلم شب برهنه (۱۳۸۰) به کارگردانی پدرش آغاز کرد. او برای بازی در چند متر مکعب عشق (۱۳۹۲) تندیس زرین جشن خانهٔ سینما را دریافت کرده و برای رخ دیوانه (۱۳۹۳) و مجموعه فیلم‌های گشت ارشاد سه بار نامزد سیمرغ بلورین جشنوارهٔ فیلم فجر شده است.

 

حواشی ساعد سهیلی

در سال 1396 دولت امارات متحده عربی پس از اکران فیلم جنجالی و پرفروش لاتاری که به موضوع باندهای قاچاق جنسی در دبی می‌پرداخت، ساعد سهیلی را به دبی ممنوع الورود کرد.

کارگردانی این کار بر عهده محمدحسین مهدویان بود که در آن زمان جز معروفترین فیلم های سینمایی ایرانی محسوب می شد.

 

 

کارهای ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در لاتاری

 

 

علاقه‌مندی ها

  • ساعد سهیلی یک علاقه‌مند به موسیقی است، امّا به‌دنبال سبک خاصی نمی‌گردد و آهنگ‌هایی که مردم به آنها ارتباط برقرار می‌کنند را دوست دارد. این هنرمند همچنین به فوتبال علاقه‌مند است و گاهی به صورت تفریحی بازی می‌کند.

در میان بازیگران، بازی‌های ابوالفضل پورعرب را بسیار دوست دارد.

بیوگرافی ساعد سهیلی از بازیگری در کودکی تا شهرت ، ازدواج و فرزندان

 

 

 

نظرات بینندگان