arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت‌وگو با «انتخاب»:

امروز قرار است جبهه اصلاحات تصمیم نهایی خود را در مورد انتخابات بگیرد

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره جلسه اخیر اصلاح طلبان و زمان مشخص شدن کاندیدا این جبهه گفت: جلسه‌ی امروز جبهه اصلاحات، فوق‌العاده و برای مشخص کردن کاندیدا است. این جلسه و جلسه مجازی که پنجشنبه داشتند، فوق‌العاده انتخاباتی است و نتیجه‌ی آن مشخص نیست. من به دلیل مشکل شخصی که دارم نتوانستم حضور داشته باشم، اما نماینده ما حضور خواهد داشت. امروز قرار است که تصمیم نهایی را بگیرند. اصلاح طلبان می‌توانند نقش ایفا کنند، به شرط اینکه رویکرد قدرت تغییر کند. باید این انتخابات نسبت به گذشته، اصلاح شود. نهاد‌ها برای جلب مشارکت مردم و مصلحت‌های دیگر، باید تغییر رویه بدهند. اگر تغییر رویه بدهند، اصلاح طلبان با وجود سردی فضای کشور، می‌توانند تأثیرگذار باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اصلاح طلبان در حال تصمیم گیری در مورد نحوه ورود به انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از یک کاندیدا هستند. 
 
علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره جلسه اخیر اصلاح طلبان و زمان مشخص شدن کاندیدا این جبهه به «انتخاب» گفت: جلسه‌ی امروز جبهه اصلاحات، فوق‌العاده و برای مشخص کردن کاندیدا است. این جلسه و جلسه مجازی که پنجشنبه داشتند، فوق‌العاده انتخاباتی است و نتیجه‌ی آن مشخص نیست. من به دلیل مشکل شخصی که دارم نتوانستم حضور داشته باشم، اما نماینده ما حضور خواهد داشت. امروز قرار است که تصمیم نهایی را بگیرند. اصلاح طلبان می‌توانند نقش ایفا کنند، به شرط اینکه رویکرد قدرت تغییر کند. باید این انتخابات نسبت به گذشته، اصلاح شود. نهادها برای جلب مشارکت مردم و مصلحت‌های دیگر، باید تغییر رویه بدهند. اگر تغییر رویه بدهند، اصلاح طلبان با وجود سردی فضای کشور، می‌توانند تأثیرگذار باشند.
 
وی در ادامه در رابطه با ایده‌آل اصلاح طلبان در انتخاب نامزد اظهار داشت: ایده‌آل ما در یک انتخابات آزاد، کاندیدا‌های حداکثری است. حتی می‌توانند قبل از ثبت نام هم کاندیدایشان را اعلام کنند. اصولگرایان هم که فضای بازی دارند، به سراغ کاندیدا‌هایشان رفتند. جلیلی و قالیباف مشخص‌اند چون نگرانی بابت ردصلاحیت ندارند. اگر اردوگاه اصلاح طلبی هم شرایط اصولگرایان را داشت، مشخصاً از همین الان می‌توانست کاندیدای خود را اعلام کند.
 
صوفی درباره احتمال ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان میانه رو گفت: راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات‌های بعد از 96، این است که سراغ کاندیدای نیابتی نروند. اصلاح طلبان با کاندیدای اصلاح طلب می‌آیند. ما دنبال مشارکت هویتی هستیم. البته ممکن است با توجه به شرایط خاص، به سمت دیگری حرکت کند، به شکلی که بخواهد برای دفع یک خطر، مثل جبهه پایداری، سراغ ائتلاف با دیگر اصولگرایان بروند.
نظرات بینندگان