arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

مسکو: انتظار داریم که نزدیکی بین بحرین و ایران را محقق کنیم

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار داشت: مسکو انتظار دارد که نزدیکی بین بحرین و ایران را محقق کند.وی ادامه داد: مسکو سال‌ها پیش موضوع یک سیستم جمعی برای امنیت خلیج فارس را مطرح کرد و این دیدگاه را به شرکای خود اعم از کشورهای عربی و غیر عرب از جمله دوستان خود در بحرین که با اهتمام زیادی با این ابتکار برخورد کردند، رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: مسکو از توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهای عربی و ایران حمایت می‌کند زیرا کشورهای خلیج فارس و تهران در یک منطقه هستند و منافع مشابهی (مشترک) دارند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «مرآة البحرین»، میخائیل بوگدانف اظهار داشت: مسکو انتظار دارد که نزدیکی بین بحرین و ایران را محقق کند.
 
وی افزود: ما مشتاقانه انتظار داریم نزدیکی بین بحرین و ایران بر اساس اصول قابل قبول دو طرف محقق شود همانگونه که روابط خوب بین بحرین و روسیه وجود دارد و برگرفته از همان اصولی است که بر آنها توافق شده و مبتنی بر احترام به حاکمیت دولت ها و مداخله نکردن در امور داخلی کشورها است.
 
بوگدانف ادامه داد: مسکو سال‌ها پیش موضوع یک سیستم جمعی برای امنیت خلیج فارس را مطرح کرد و این دیدگاه را به شرکای خود اعم از کشورهای عربی و غیر عرب از جمله دوستان خود در بحرین که با اهتمام زیادی با این ابتکار برخورد کردند، رساند.
 
نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به وجود مکانیسمی بین مسکو و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از طریق گفت و گوی راهبردی بین این کشورها و روسیه اشاره کرد و گفت که در این خصوص مسکو جلساتی را در سطح وزیران [ امور خارجه] برگزار کرده است.
 
در این پیوند، «انور قرقاش» مشاور رئیس امارات از وجود سیگنال های مثبت بین کشورهای خلیج فارس و ایران سخن گفت و در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت:‌ سیگنال های مثبت بین کشورهای خلیج فارس و ایران نشان دهنده تمایل مشترک برای تحکیم روابط و کاهش تنش در منطقه است که با حضور گسترده مقام های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مراسم تشییع پیکر [آیت الله رئیسی] رئیس جمهور فقید ایران و تبادل اظهارات سازنده متقابل در مورد سیاست حسن همجواری، شروع شد.
 
قرقاش افزود: این یک فرصت تاریخی است که باید از آن برای خدمت به ثبات و پیشرفت منطقه استفاده کرد.
نظرات بینندگان