arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

در پی حملات هوایی روسیه به غرب اوکراین جنگنده‌های لهستان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

در پی بمباران شدید منطقه لویو در غرب اوکراین توسط روسیه، نیروی هوایی لهستان اعلام کرد از ماه مارس به حالت آماده‌باش درآمده است. لهستان جت‌هایی را برای انجام گشت زنی به جنوب شرق این کشور اعزام کرده است تا از حریم هوایی خود در برابر موشک‌های روسیه که غرب اوکراین را هدف قرار می‌دهند، حفاظت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: در پی بمباران شدید منطقه لویو در غرب اوکراین توسط روسیه، نیروی هوایی لهستان اعلام کرد از ماه مارس به حالت آماده‌باش درآمده است.
 
لهستان جت‌هایی را برای انجام گشت زنی به جنوب شرق این کشور اعزام کرده است تا از حریم هوایی خود در برابر موشک‌های روسیه که غرب اوکراین را هدف قرار می‌دهند، حفاظت کند.
 
ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساکنان این منطقه ممکن است شاهد پرواز هواپیماهای نظامی در آسمان این کشور باشند و صدای هواپیماهای نظامی لهستان و متحدانش را به کرات بشنوند.
 
در این بیانیه همچنین تاکید شده است که ارتش تمام اقدامات لازم را برای تامین امنیت حریم هوایی لهستان انجام داده است.
 
ورشو پس از آ‌نکه یک موشک روسی در پی حملات به منطقه لویو در غرب اوکراین به حریم هوایی لهستان نفوذ کرد، نیروهای خود را در حالت آماده باش قرار داد.
 
پیش از این نیز تحرکات مشابهی در ژانویه و فوریه گذشته در جریان حملات هوایی روسیه به سمت اوکراین و همچنین در ماه آوریل برای مقابله با «فعالیت‌های فشرده هوانوردی دوربرد روسیه» گزارش شده بود. نیروهای هوایی لهستان در ماه می نیز یک هواپیمای نظامی ایل-۲۰ روسیه را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند.
 
نوامبر ۲۰۲۳ نیز سقوط یک موشک در یکی از روستاهای لهستان در نزدیک مرز اوکراین دو کشته برجای گذاشت. کی‌یف روسیه را مقصر این حادثه دانست، در عین حال ناتو و واشنگتن نیز در پی این اتفاق از نظریه موشک دفاعی اوکراین حمایت کردند.
نظرات بینندگان