arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

اظهارات جالب صداپیشه اصلی سیری؛ اپل پولی به او پرداخت نکرده است

شاید شما «سوزان بنت» (Susan Bennett) را نشناسید، اما به احتمال فراوان صدای او را شنیده‌اید. او همان صداپیشه اصلی سیری اپل است. اپل از صدای سوزان بنت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ و در آیفون ۴s استفاده کرد. اکنون پس از حدود ۱۰ سال، این صداپیشه جزئیات بیشتری درباره این پروژه بیان کرده است. مدتی پیش OpenAI با معرفی GPT-۴o و سپس انتقاد «اسکارلت جوهانسون» از شباهت صدای این هوش مصنوعی به او، خبرساز شد. به دنبال این خبر، اکنون صداپیشه سیری نیز ضمن تحسین و تأیید صحبت‌های جوهانسون، جزئیات بیشتری درباره کار خود به‌عنوان صداپیشه سیری بیان کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید شما «سوزان بنت» (Susan Bennett) را نشناسید، اما به احتمال فراوان صدای او را شنیده‌اید. او همان صداپیشه اصلی سیری اپل است. اپل از صدای سوزان بنت برای اولین‌بار در سال 2011 و در آیفون 4s استفاده کرد. اکنون پس از حدود 10 سال، این صداپیشه جزئیات بیشتری درباره این پروژه بیان کرده است.
 
مدتی پیش OpenAI با معرفی GPT-4o و سپس انتقاد «اسکارلت جوهانسون» از شباهت صدای این هوش مصنوعی به او، خبرساز شد. به دنبال این خبر، اکنون صداپیشه سیری نیز ضمن تحسین و تأیید صحبت‌های جوهانسون، جزئیات بیشتری درباره کار خود به‌عنوان صداپیشه سیری بیان کرده است.
 
سوزان بنت در مصاحبه با CNN می‌گوید که صدای او در سال 2005 توسط شرکتی به نام Nuance ضبط شده بود و تا زمانی که آیفون 4s عرضه شد، او اصلاً نمی‌دانست که صدای او قرار است در چنین پروژه‌ای استفاده شود. او گمان می‌کرد از صدایش برای پیام‌های تلفنی استفاده خواهد شد. او همچنین می‌گوید که برای این کار هیچ پولی از اپل دریافت نکرد.
 
اظهارات جالب صداپیشه اصلی سیری؛ اپل پولی به او پرداخت نکرده است«سوزان بنت»، صداپیشه اصلی سیری اپل
 
اظهارات صداگذار اصلی سیری
 
سوزان بنت در مصاحبه خود می‌گوید که وقتی در سال 2011 سیری در آیفون 4s رونمایی شد، یکی از همکاران او تماس گرفت و گفت که فکر می‌کند صدای سیری، صدای اوست. سوزان بنت در سال 2005 صدای خود را در شرکت Nuance ضبط کرد. او به مدت چهار ساعت در روز صداها و عبارات بی‌معنایی را تولید می‌کرد. البته بعداً برای ایجاد صدای نمادین سیری، اپل صدای بنت را کمی تغییر داد.
 
بنت می‌گوید که هیچ یک از صداهای اولیه سیری از سوی اپل پولی دریافت نکردند. البته اپل به گروه بعدی صداپیشه‌های سیری مبلغی داده است.
 
سیری در زمان معرفی، فناوری چشمگیری محسوب می‌شود. بااین‌حال اکنون با رونق‌گرفتن هوش مصنوعی مولد، چندان کاربردی ندارد. البته انتظار می‌رود در کنفرانس WWDC، اپل این دستیار دیجیتال را به هوش مصنوعی پیشرفته‌ای مجهز کند.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان