arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

حماس: بدون آتش‌بس دائمی، هیچ طرحی را برای تبادل اسرا نمی‌پذیریم

رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج از فلسطین با تأکید بر لزوم گنجاندن آتش‌بس دائمی در هر طرحی  برای تبادل اسرا، تأکید کرد که به خاطر موفقیتهای میدانی، از موضع قدرت مذاکره خواهند کرد. وی تأکید کرد که این جنبش به واسطه‌ها گفته است که در خصوص توافق با اسرائیل، باید آتش‌بس دائم گنجانده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج از فلسطین با تأکید بر لزوم گنجاندن آتش‌بس دائمی در هر طرحی  برای تبادل اسرا، تأکید کرد که به خاطر موفقیتهای میدانی، از موضع قدرت مذاکره خواهند کرد.
 
«علی برکه» رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که این جنبش به واسطه‌ها گفته است که در خصوص توافق با اسرائیل، باید آتش‌بس دائم گنجانده شود.
 
برکه با بیان اینکه هر طرحی که در آن از آتش‌بس دائم سخن گفته نشود، برای حماس قابل قبول نیست، به شبکه المیادین گفت: نتانیاهو در تلاش است بر شکستهای خود در رفح و جبالیا سرپوش بگذارد و به همین دلیل، بازگشت به مذاکرات را اعلام کرد.
 
پس از کارشکنیهای چند باره کابینه رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا، رادیو ارتش اسرائیل روز گذشته (شنبه) مدعی شد که این مذاکرات به زودی از سر گرفته می‌شود.
 
این رسانه اسرائیلی گزارش داد: «قطر و مصر به عنوان میانجی، پیشنهاد جدیدی برای توافق تبادل [اسرا] ارائه کردند. هدف از مذاکرات پاریس نیز ایجاد زمینه مناسب بود تا به پیشرفت در مذاکرات منجر شود».
 
برکه با تأکید بر اخراج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به منازل خود، تصریح کرد: مقاومت با تمام توان خود، با اسرائیل مقابله نمی‌کند، بلکه نیروهایش را به سمت تله‌ها و کمینهای خود می‌کشد».
 
برکه در پایان گفت که از موضع قدرت با اسرائیل مذاکره خواهند کرد و نتانیاهو هم از سر ضعف در این مذاکرات شرکت خواهد کرد؛ زیرا در حال حاضر، شکست خورده است.
 
منابع آگاه مصری هم از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت اسرائیلی به قاهره با هدف ادعایی احیای مذاکرات برای آزادی اسرای اسرائیلی خبر دادند. 
 
یکی از این منابع تصریح کرد که هیأتی که انتظار می‌رود وارد قاهره شود، یک هیأت فنی مسوول بررسی جزئیات مذاکرات باشد و احتمالا هماهنگ‌کننده امور رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی غسان علیان به همراه ژنرال ذخیره نیتزان آلون، نماینده ارتش اسرائیل در هیأت مذاکره کننده برای تبادل اسرا در این هیأت حضور داشته باشند.
نظرات بینندگان